تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۷
۰
plusresetminus
مجید اسدی گفت: همه پرورش دهندگان دام و طیور درخواست با رعایت توصیه‌هایی از بروز بیماری در گله‌های پرورشی دام و طیور جلوگیری کنند.
لزوم رعایت توصیه های پزشکی توسط دامداران و مرغداران
مجید اسدی رییس شبکه دامپزشکی شهربابک در گفت و گو با راه آرمان گفت: با توجه به کاهش محسوس دما و احتمال بروز سرما و یخبندان، از کلیه پرورش دهندگان دام و طیور درخواست می‌شود تا با رعایت توصیه‌هایی از بروز بیماری در گله‌های پرورشی دام و طیور جلوگیری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک افزود: دام هایی که علائم بالینی از قبیل سرفه، عطسه و ... دیده می‌شود باید حتما از سایر حیوانات جدا شوند تا باعث گسترش بیماری در سایر دام‌ها نشوند، همچنین لازم است آبشخور دامها روزانه کنترل شود تا از یخ زدن آب جلوگیری شود.

اسدی تصریح کرد: در صورت استفاده از وسایل گرمازا در محل نگهداری دام‌ و طیور، به گونه ای برنامه ریزی شود تا گازهای حاصل از احتراق این وسایل به خارج از جایگاه نگهداری دام و طیور هدایت شود و با توجه به حساس بودن طیور به سرما به کلیه مرغداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت یکنواختی درجه حرارت سالن مرغداری فراهم کنند.

اسدی در ادامه توصیه کرد: لازم است بستر نگهداری دام و طیور کاملا خشک و عاری از رطوبت باشد تا از ابتلا به بیماری های انگلی و عفونت های گوارشی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت تغذیه در این فصل، توصیه شده تا تغذیه دام‌ها در فواصل زمانی مناسب صورت پذیرد و حتی الامکان میزان مکمل های ویتامینه و مواد انرژی زا به جیره غذایی دام‌ و طیور افزوده شود تا انرژی مورد نیاز آنها تامین شود.

انتهای پیام / شهربابک  https://armanekerman.ir/vdchwznzm23nxzd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما