تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۶
۰
plusresetminus
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول کرمان:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت همه جانبه کشور می شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول کرمان گفت: بحث وحدت حوزه و دانشگاه بحث تعالی دین و معنویت همراه با تعالی علمی است لذا وقتی حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر باشند، موجب پیشرفت همه جانبه کشور می شود.
وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت همه جانبه کشور می شود
علی اکبر کاشفی در گفتگو با راه آرمان:با اشاره به ۲۷ آذر ماه سالروز شهادت شهید مفتح و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: این روز تحت عنوان وحدت آرمانی و عالمانه میان دو مرکز علمی و تاثیرگذار توسط امام راحل نام گذاری شده است.
 
وی با بیان این مطلب که دین، وحدت کلمه و روحانیت سه عامل کلیدی و موثر در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه براین، ما در بحث بسیج هم همین عنوان وحدت حوزه و دانشگاه را داریم، یعنی امام راحل حدود ده سال بعد از اتمام جنگ، فرمان تشکیل دو مجموعه موثر بسیج دانشجویی و یکی بسیج طلبه را دادند.
 
 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول کرمان عنوان کرد: اکثر تحریکاتی که از سوی قدرت‌های بزرگ یا مهره های داخلی آنها انجام می شود برای مقابله با ارزش ها است که یکی از این اولویت ها، مراکز علمی است.
 
وی با اشاره به تاثیرگذاری نقش دانشگاه در پیروزی انقلاب، اضافه کرد: اولین جرقه‌های مقابله با نظام طاغوتی از بدنه دانشگاه آغاز شد که به عنوان نمونه می توان به ۱۶ آذر سال ۳۲ اشاره کرد که یک مجموعه دانشجویی و دانشگاهی برای مقابله با نظام استکباری وارد عمل شد.
 
کاشفی یادآوری کرد: در دوران دفاع مقدس نیز دانشجویان ما به بهترین نحو با دشمن مقابله کردند، بعد از دوران دفاع مقدس هم در همه عرصه‌ ها پیشرفت های خیره کننده ای را شاهد بوده ایم لذا نقش محوری دانشگاه و حوزه گویای این مطلب است که با علم و دین می توان به پیشرفت های خیره کننده دست پیدا کرد.
 
وی گفت: بحث وحدت حوزه و دانشگاه بحث تعالی دین و معنویت همراه با تعالی علمی است که وقتی حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر باشند ما می توانیم زمینه هایی پیشرفت موثری را برای بدنه جامعه شاهد باشیم.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول کرمان افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بحث انقلاب فرهنگی مطرح بود که از بدنه دانشگاه با استفاده از چهره های علمی و موثر حوزوی آغاز شد.
 
وی تصریح کرد: امروزه در بحث مسائل فرهنگی نیاز به وحدت جدی حوزه و دانشگاه داریم چراکه این امر موجب پیشرفت همه جانبه کشور می شود لذا دشمن تلاش می کند که نظام به این مقصود نرسد که در این راستا داشتن بصیرت و جهاد تبین حائز اهمیت است.

انتهای پیام/زنگی آبادی 
https://armanekerman.ir/vdcbz8b89rhbffp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما