تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۴
۰
plusresetminus
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان خبر داد:

رقابت ۳هزار و ۱۱۲ داوطلب در ماراتن کنکور سیرجان

معاون سیاسی‌وامنیتی فرمانداری سیرجان گفت: کنکور ۱۴۰۱ در سیرجان با حضور بیش از ۳هزار شرکت‌کننده در گروه‌های مختلف آغاز می‌شود.
رقابت ۳هزار و ۱۱۲ داوطلب در ماراتن کنکور سیرجان
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» برگزاری کنکور سراسری،مهم ترین‌رویداد تحصیلی در هر‌سال برای داوطلبان ورود به دانشگاه و‌یا دانش آموزان سال آخر است.

کنکور امسال نسبت به سال های گذشته همراه‌با تغییراتی است که برگزاری کنکور در دو نوبت دی‌ماه ۱۴۰۱ و تیر‌ماه ۱۴۰۲ از جمله این تغییرات حساب می‌شود یعنی هر دانش‌آموز برای شرکت در‌کنکور، سالی‌یک بار می‌توانست شانس خود‌را جهت دریافت نمره مناسب و پذیرش در دانشگاه مورد نظر امتحان کند؛ ولی‌امروزه شرایط تغییر یافته و کنکور سراسری در هر سال، در دو‌مرحله برگزار خواهد‌شد که شامل دی ماه و تیر‌ماه می شوند.

کنکور دی‌ماه برای همه گروه‌های آزمایشی چون علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، هنر و زبان برگزار‌شده و برای گروه آزمایشی خاصی هم نیست.

سید رحیم رضوی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ گفت: کنکور ۱۴۰۱ در شهرستان سیرجان با‌حضور۳ هزار و ۱۱۲شرکت‌کننده فردا صبح بارقابت داوطلبان گروه های علوم تجربی و زبان خارجی در دانشگاه صنعتی سیرجان آغاز می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان در خصوص تعداد شرکت کننده داوطلبان در کنکور سال ۱۴۰۱ ابراز کرد: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۱۱۹۴نفر‌خانم و ۳۳۴ نفر‌ آقا جمعا ۱۵۲۸نفر در‌ صبح پنج‌شنبه ۲۹دی‌ماه و داوطلب و زبان‌های خارجی ۱۴۱نفر‌خانم و ۳۹ نفر‌آقا جمعا ۱۸۰ نفر داوطلب عصر پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه برگزار می‌شود.

رضوی خاطر نشان کرد: کنکور گروه آموزشی علوم ریاضی و فنی با ۲۰۲ نفر‌خانم و ۴۶۶ نفر‌ آقا جمعا ۶۶۸نفر داوطلب و علوم انسانی ۵۰۴ نفر خانم و ۷۹ نفر آقا جمعا ۵۸۳ نفر داوطلب در صبح جمعه ۳۰ دی‌ ماه برگزار می‌شود.

شایان ذکراست عصر‌جمعه گروه هنر با ۱۳۳نفرخانم و۲۰نفر آقا جمعا ۱۵۳نفر برگزار می‌شود.

انتهای خبر/سعید https://armanekerman.ir/vdccpiqs02bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما