تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۷
۰
plusresetminus
فرماندار رودبار جنوب گفت: مهمترین مشکل کارخانه ذرت خشک‌کنی رودبارجنوب کمبود سوخت است، که بزودی رفع خواهد شد.
کمبود سوخت کارخانه ذرت خشک کنی رفع می‌شود
 علی پرورش عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه ذرت خشک‌‌کنی شهرستان رودبارجنوب به خبرنگار سرویس اقتصادی راه آرمان، گفت: رودبار‌ جنوب از جمله مناطق حاصلخیز استان کرمان است که سالانه بیش از پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آن به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافته است.
 
فرماندار رودبارجنوب ادامه داد: از این میزان زمین‌های کشاورزی سالانه سی و هشت هزار تن ذرت دانه‌ای در رودبار جنوب برداشت و روانه بازار فروش می‌‌شود.
وی گفت: ذرت دانه‌ای رودبار جنوب برای مصارف دام و طیور به مناطق مختلف کشور عرضه می‌شود.
 
فرماندار رودبارجنوب اظهار کرد: در گذشته محصول ذرت کشاورزان این شهرستان توسط دلالان ارزان خریداری و برای خشک کردن به مناطق دیگر کشور حمل می‌شد.
 
علی پرورش مهمترین مشکل این کارخانه را کمبود سوخت دانست و تصریح کرد: کارشناس مربوطه به کارخانه فرستاده شود تا میزان مصرف سوخت آنها را دقیق بررسی کند.
فرماندار رودبار جنوب با تأکید بر اهمیت حمایت از کشاورزان و صنعتگران این بخش گفت: بخش کشاورزی از آسیب‌ پذیرترین بخش‌های اقتصادی است که اگر به موقع از آن‌ها حمایت نشوند صدمات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
 
گفتنی است، دو واحد ذرت خشک کنی کار خرید محصول ذرت از کشاورزان را در این شهرستان بر عهده دارند.
 
شرایط مناسب آب و هوایی رودبار جنوب باعث شده تا در چهار فصل سال شاهد کاشت، داشت و برداشت انواع محصولات زراعی در این شهرستان باشیم.
 
رودبار جنوب در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان و در مسیر ترانزیتی استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
 
انتهای خبر/پ
 
https://armanekerman.ir/vdcfc0dy0w6dm0a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما