تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۶
۰
plusresetminus
زیارتگاه شاهزاده ابوالقاسم در روستای زیارت‌بچه شهرستان قلعه‌ گنج پذیرای مردم منطقه و استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در مناسبت‌های دینی و مذهبی است.
دلربایی گنبد فیروزه‌ای در دل کوه‌های شهرستان قلعه گنج
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه راه آرمان؛ وجود بقاع متبرکه در هر موقعیت و شرایط جغرافیایی همیشه مورد ارادت و احترام خاص مردم بوده و هست، بنابراین اماکن متبرکه مأمن امن و همچنین پناهگاه مردم محسوب می‌شوند و مردم به راحتی می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، بهترین و تأثیرگذارترین مکان‌ها نیز برای اجرای برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.
 
به دلیل ایمان و اعتقادات مردم از هر نسلی، هر سنی، هر قشری و هر مجموعه‌ای به زیارت بقاع متبرکه می‌روند و این اماکن متبرکه به روی تمام مردم باز و بر آن‌ها تاثیرگذار هستند و می‌توان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در جوار این مکان‌های متبرکه از فضای معنوی آنان استفاده کرد.
زیارتگاه شاهزاده ابوالقاسم واقع در شهرستان قلعه‌گنج استان کرمان یکی از جاذبه‌های مذهبی این شهرستان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
 
اگر از سوی سه‌راهی سرخ‌قلعه به سمت چهل‌منی حرکت کنیم در فاصله دو کیلومتری در سمت چپ گنبد فیروزه‌ای رنگ و زیبایی را بر روی یک تپه و در بین درختان می‌بینیم که این مهم نشانه توجه و احترام مردمان این دیار به خاندان مطهر پیامبر اکرم(ص) است، مردمی که به معنویات و فعالیت‌های مذهبی توجه ویژه‌ای داشته و همواره با فرهنگی غنی، از حافظان راستین مذهب تشیع در این خطه از ایران اسلامی بوده‌اند.
 
روستای زیارت‌بچه همان‌گونه که از نام او پیداست امانتدار پیکر شریف شاهزاده ابوالقاسم معروف به حضرت بچه و تنها امامزاده معتبر جنوب کرمان است که در فاصله سی و پنج کیلومتری شهرستان قلعه‌گنج و ۴۰ کیلومتری شهرستان‌های رودبار جنوب و کهنوج قرار دارد.
 
این مکان معنوی و زیارتی پذیرای خیل زیادی از اهالی و دوستداران و محبان اهل بیت(ع) در شهرستان قلعه‌گنج، کهنوج، رودبار، منوجان، فاریاب، جیرفت و استان‌های همجوار نظیر هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که در تعطیلات آخر هفته و اعیاد و مناسبت‌های دینی و مذهبی به سبب اعتقاد خاصی که به این امامزاده دارند به این مکان معنوی مراجعه می‌کنند.
 
به روایت معتمدان، نسب این امامزاده عظیم‌الشأن امامزاده قاسم‌ بن فضل‌ بن امام موسی کاظم(ع) معرفی می‌کنند و بعید نیست که وی یکی از نوادگان سید علی ‌بن ابراهیم‌ بن محمد‌ بن امام موسی‌الکاظم(ع) مدفون در سیرجان باشد.
 
امروزه این مکان زیارتگاه بسیاری از پاکدلان و محبان اهل بیت(ع) شده است که بسیاری از گوشه و کنار این سرزمین به زیارت مرقد مطهرش می‌آیند.
 
این مکان مزار تعدادی از شهیدان والامقام دفاع مقدس و محل دفن بسیاری از اموات این منطقه است.
 
انتهای خبر/پورحیدر
https://armanekerman.ir/vdcb9fb80rhbf5p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما