تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
۰
plusresetminus
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان خبر داد:

آزادی بیش ۶ هزار زندانی توسط شوراهای حل اختلاف

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: تعداد زندانیان آزاد شده توسط شوراهای حل اختلاف ویژه زندان ۶۵۶۲ نفر است.
آزادی بیش ۶ هزار زندانی توسط شوراهای حل اختلاف
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان؛ مهدی تقی زاده با اشاره به سابقه ۲۰ ساله فعالیت شوراهای حل اختلاف در استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۴ شعبه حل اختلاف شامل ۱۲۷ شعبه رایی، ۱۰۳ شعبه صلحی و ۸۴ شعبه روستایی در استان فعال هستند.
 
وی بیان کرد: در طول ۲۰ سال فعالیت شوراهای حل اختلاف استان کرمان ۹۰۲ هزار و ۲۶۳ فقره پرونده به مصالحه ختم شده و بر این اساس میانگین درصد کل پرونده های سازش شده به پرونده های قابل صلح، ۴۴ درصد بوده است.

معاون قضایی دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان به اقدامات انجام شده در شعب حل اختلاف ویژه زندان از بدو تاسیس تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ نیز اشاره و اظهار کرد: در این شوراها مجموعا ۱۶ هزار و ۴۵۳ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.
وی افزود: تعداد زندانیان آزاد شده توسط شوراهای حل اختلاف ویژه زندان نیز ۶۵۶۲ نفر بوده است.

تقی زاده تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در سراسر استان کرمان در مجموع ۱۳۰ فقره پرونده قتل را با سازش مختومه کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعداد پرونده‌های وارد شده به کل شوراهای حل اختلاف در سراسر استان کرمان طی ۱۱ ماهه سال گذشته بالغ بر ۲۰۷ هزار و ۷۸۲ فقره پرونده بوده که ۲۰۷ هزار و ۷۶۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان تعداد پرونده های مصالحه شده  در ۱۱ ماهه سال قبل را ۶۵ هزار و ۸۵۲ فقره دانست و ادامه داد: درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده های مختومه ۳۲ درصد و  میزان پرونده‌های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح ۴۴ درصد بوده است.

وی بیان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، ۳۱ روز  و درصد ابلاغ الکترونیک نیز ۹۰ درصد بوده است.

تقی زاده تصریح کرد: میزان درآمد تحقق یافته شوراهای حل اختلاف استان در ۱۱ ماهه که به حساب خزانه واریز شده، بیش از ۱۴۸ میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال بوده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان با اشاره به این مطلب که در ۱۰ شهرستان شورای حل اختلاف ویژه زندان فعالیت دارد، گفت: در کرمان سه شورا و در شهرستان‌های جیرفت، سیرجان،  بافت، رفسنجان، زرند، بم، شهربابک، کهنوج و  منوجان هرکدام یک شورای حل اختلاف ویژه زندان فعالیت دارد.

تقی زاده بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال گذشته تعداد  ۳۷۴۵ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان وارد شده که ۳۸۱۸ مورد مختومه شده است.

وی گفت: در مدت مذکور ۲۶۴۶ فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان به صلح و سازش ختم شده و ۶۸۱ مددجو نیز با وساطت و وقت‌گذاری کارکنان شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، آزاد شده‌اند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمان عنوان کرد: تعداد کل پرونده‌های قتل سازش شده در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ توسط شوراهای حل اختلاف ۲۷ فقره بوده که ۱۰ فقره مربوط به شهر کرمان، هفت فقره مربوط به جیرفت و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌هاست.

تقی زاده عنوان کرد: تعداد صلح یاران فعال در ستاد صبر استان و شهرستان‌ها ۲۸۷ نفر است که بیشتر این صلح یاران به تعداد ۱۱۰ نفر در شهرستان کرمان مشغول فعالیت در راستای ایجاد صلح و سازش و گرفتن رضایت در پرونده‌ها هستند.

وی در پایان یادآور شد: تعداد ۵۲ نفر از کارکنان شوراهای حل اختلاف در آزمون سال گذشته استخدامی دادگستری شرکت کرده و جذب شده‌اند.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcbffb89rhbfsp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما