تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۷
۰
plusresetminus
در دیدار مدیران فرهنگی و هنری کرمان با نماینده ولی فقیه در استان عنوان شد:

تشریح اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان/ عضویت ۴ هزار هنرمند کرمانی در سازمان بسیج هنرمندان

مدیران دستگاه‌های فرهنگی و هنری کرمان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.
تشریح اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان/ عضویت ۴ هزار هنرمند کرمانی در سازمان بسیج هنرمندان
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ صبح امروز همزمان با سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، مدیران ادارات فرهنگی و هنری استان کرمان با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی دیدار و گفتگو کردند.

مجتبی اسدی در این دیدار با بیان این‌که سال گذشته، سال پرکاری را به همت هنرمندان در قالب‌های متنوع داشتیم، گفت: از جمله کارهای انجام شده در حوزه هنری استان کرمان می‌توان به رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در سوم خرداد ماه اشاره داشت.

رئیس حوزه هنری استان کرمان ادامه داد: بنا به مطالبه   هنرمندان استان، موکب هنر را راه‌اندازی کردیم، البته در تلاش بودیم تا هیات هنر راه‌اندازی کنیم تا هم محفل توسل داشته باشیم و همچنین مسائل مربوط به هنرمندان مطرح شود.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته قبل از محرم، شب شعر دولخ انتقادی‌ترین شب شعر را بعد از سه سال برگزار کردیم است، عنوان کرد:نقش آفرینی هنرمندان را در سیزدهم آبان‌ ماه شاهد بودیم و یکی از هنرمندان کرمان فانوس ویژه واکنش سریع را کسب کرد.

اسدی ضمن اشاره به اجرای برنامه ۱:۲۰ در شب‌های جمعه به همه حوزه هنری تصریح کرد: با همکاری نهادهای فرهنگی، برنامه روایت حبیب را در ایام شهادت حاج قاسم داشتیم و همچنین نماهنگ«همین مردم» از دیگر تولیدات خوب هنرمندان کرمانی بوده است.

محسن روحی مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این دیدار با اشاره به این‌که آموزش رایگان هنر را برای دو هزار نفر در مناطق محروم در ۱۶ رشته انجام شده است، گفت: پیگیری پروژه‌ها از دیگر فعالیت‌های سازمان بوده است که افتتاح تالار مرکزی کرمان از جمله این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: مقوله اقتصاد هنر را مد نظر داریم و در سال جدید نیز به این مهم توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

عباس عباسپور در رابطه با فعالیت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان اظهار کرد: سیاست سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان تلاش در راستای جذب حداکثری هنرمندان به مجموعه سازمان بسیج هنرمندان در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی، تولید آثار فاخر هنری در عرصه‌های مختلف، آموزش هنری یکی دیگر از سیاست‌ها و رویکردهای بسیار ما در سال جاری است و تلاش ما بر این است که پیرو فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و اهمیتی که معظم له بر رشد تولید داشته‌اند، ما هم تلاشمان بر این است که از اقتصاد هنر حمایت کنیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان ابراز کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان دارای ۴ هزار عضو، هشت انجمن تخصصی هنری و ۲۳ کانون بسیج هنرمندان است.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcenx8zojh8xpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما