تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹
۰
plusresetminus
رئیس جهاد کشاورزی راور گفت: برداشت گل محمدی از ۳۰ هکتار از باغات شهرستان راور آغاز شد.
برداشت گل محمدی از  باغات راور آغاز شد
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی:‌‌ پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۷ تن گل محمدی از گلستان‌های شهرستان راور برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی راور گفت افزود: گل محمدی در شهرستان راور از نیمه دوم فروردین شروع و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان راور به کشت گل محمدی اختصاص دارد.

ابوذر خواجویی با اشاره به گرمای زودرس در شهرستان راور گفت: گلستان‌های ما زودتربه گل نشستند، اما به علت خنکی هوا، گلستان‌های بخش کوهساران تا اواسط خرداد دارای گل می‌باشند.

خواجویی اذعان کرد: میانگین برداشت از ۲۸ هکتار گلستان‌های راور در هکتار ۱۷۰۰ کیلوگرم است و گل‌های به دست آماده بیشتر برای مصارف گلاب گیری سنتی گل محمدی و فراورده‌های آن شامل غنچه خشک، گلبرگ خشک، گلاب واسانس است.
 

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از روستاهای راور نیز بستر مناسبی برای رشد گل سرخ دارند، یکی از این روستاها فیض آباد شهرستان راور است که همه ساله گل محمدی را به انواع گوناگون به شهرهای اطراف ارسال می‌کنند.

شایان ذکر است؛ روستای طاشک از توابع شهرستان راور نیز محلی برای تولید گل محمدی است که منبع درآمد اصلی برای روستاییان این منطقه در شهرستان راور است.


​​​​​​انتهای خبر/ک


 
https://armanekerman.ir/vdcgut9qzak9wt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما