تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۱
۰
plusresetminus
فرماندار راور گفت: در سال‌های آینده با خطر ابر بحران سالخوردگی روبه‌رو خواهیم شد.
در سال‌های آینده با خطر ابر‌‌ بحران سالخورد‌گی رو‌به‌رو خواهیم شد
 به گزارش سرویس اجتماعی«راه آرمان» به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان راور؛ جلسه کارگروه ستاد خانواده و جمعیت با محوریت ارائه راهکارها برای ازدواج جوانان، فرزند آوری و نیز جوانی جمعیت و همچنین شناسایی عوامل رغبت جوانان و خانواده‌ها به فرزندآوری در محل فرمانداری برگزار شد.

رضا عباسی در این جلسه گفت: دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش نرخ فرزندآوری در حوزه‌های مختلف  برای زوج‌های جوان دارد که باید دستگاه‌های اجرایی طبق  قوانین و مصوباتی که ارسال شده مطالعه کنند و نسبت به تبیین این برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان این امر می تواند با اجرای برنامه‌های راهبردی دولت در ارتباط با مشوق‌های حمایتی از زوج‌های جوان در راستای ترویج فرزندآوری از سوی دستگاه‌های اجرایی به معنای واقعی فرهنگ‌سازی‌های لازم در این حوزه در جامعه صورت دهد.

عباسی با اشاره به ترغیب جوانان به ازدواج و در ادامه فرزندآوری یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های مختلف در حوزه توسعه جمعیتی است و باید به جدیت مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: متاسفانه میانگین سن جمعیت کشور وارد میانسالی شده و ضرورت دارد تا در حوزه جوانان اقدامات لازم برای ترغیب به تشکیل خانواده و فرزندآوری صورت بگیرد.

فرماندار راور در راستای فرهنگ سازی در بین جامعه عنوان کرد: لازم است در جهت جوان‌سازی جمعیت برنامه‌های شاخصی صورت گیرد که می توان از خانواده‌های پرجمعیت تجلیل و تسهیلات فرزند‌آوری، وام ازدواج و ودیعه مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ نرخ رشد جمعیت ۱.۲ بود که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۶دهم کاهش یافته است به عبارتی در مدت ۵ سال نرخ رشد جمعیت کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است.

فرماندار راور خاطرنشان کرد:  ما به زودی دچار رشد منفی جمعیت خواهیم شد و در سال ۱۴۲۹ به کشور سالخورده تبدیل خواهیم شد به طوری که در سال ۱۴۱۵ رشد جمعیت کشور چهار صدم و در سال ۱۴۲۰ رشد جمعیت کشور منفی خواهد بود، قطعا اگر در سال‌های پیش رو به فکر جوانی جمعیت نباشیم دچار بحران جمعیتی خواهیم شد و در واقع باخطر ابر بحران سالخوردگی روبرو خواهیم گشت.

انتهای خبر/ مساری https://armanekerman.ir/vdcaymn6w49new1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما