تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۲
۰
plusresetminus
مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان عنوان کرد:

بهره‌برداری از ۶۷ طرح تولیدی کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی در استان

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۶۷ طرح تولیدی کشاورزی در استان در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید.
بهره‌برداری از ۶۷ طرح تولیدی کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی در استان
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی داوود بیگلری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که خرداد سال ۱۳۵۸ جهاد سازندگی با فرمان امام خمینی(ره) در کشور تاسیس شد و امروز ثمره فرمان حضرت امام راحل را می‌بینیم، گفت: کشاورزی تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله گرما و سرماست؛ بنابراین با وجود تهدیدات مختلف تلاش کرده‌ایم امنیت غذایی در کشور و استان کرمان برقرار باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان این‌که امنیت غذایی اهمیت زیادی دارد و کشوری می‌تواند استقلال واقعی خود را اعلام کند که غذای مردم آن کشور را خود تولید کند، عنوان کرد: ۳۸ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است و ما باید از کشاورزی سنتی عبور کرده و با محوریت دانش‌بنیان فعالیت کشاورزی داشته باشیم.

وی با تأکید بر این‌که سیاست‌های استان کرمان بر اقتصادی کردن کشاورزی و فعالیت بر اساس دانش روز است، ابراز کرد: در دو ماه گذشته به دلیل عدم جوجه‌ریزی با مشکل کمبود مرغ در کشور و استان روبه‌رو شدیم که خوشبختانه با پیگیری‌های زیاد این مشکل رفع شده است.

بیگلری با اشاره به این‌که هم اکنون بازار مرغ به تعادل رسیده و می‌توان گفت تولید به حد مطلوب رسیده است، تأکید کرد: استان کرمان از استان‌های پر مصرف مرغ در کشور است و متأسفانه به اندازه نیاز تولید مرغ در کرمان نداریم و در این حوزه متاثر از استان‌های همجوار هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ضمن اشاره به وجود آت در برخی از محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: آفت زنجیره خرما یکی از مهم‌ترین مشکلات استان است که در این زمینه قرارگاه مبارزه با این آفت تشکیل شده است.

وی افزود: باغ‌داران خرما در شرق استان بیشترین آسیب را دیدند که با تدبیر استاندار کرمان قرارگاه مبارزه با مهاجمین زیستی نیز تشکیل و در حال مبارزه با این آفت هستیم.

بیگلری با بیان این‌که اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی استان انجام شده است، تصریح کرد: ۶۷ طرح تولیدی کشاورزی در استان در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید که با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۳۵۲ نفر فراهم می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تولیدات کشاورزی باید در روستاها توسعه پیدا کند و ما اگر به دنبال امنیت پایدار هستیم باید به توسعه روستایی توجه داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: خسارت سرمازدگی در سال گذشته موجب ایجاد خسارت ۱۶ هزار میلیاردی به تولیدات کشاورزی شمال استان شد که این مسئله سبب کاهش صادرات پسته شد.

انتهای خبر/م
https://armanekerman.ir/vdccxpqsp2bq1s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما