تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۳۱
۰
plusresetminus
بنیانگذار شرکت دانش‌بنیان شیمی فرآیند دیارکریمان:

سولفات مس خالص، ماده اولیه کودهای کشاورزی برای اولین بار در کرمان تولید شد

بنیانگذار شرکت دانش‌بنیان شیمی فرآیند دیار کریمان گفت: امروز کرمان تولیدکننده محصول دانش‌بنیان سولفات مس با عیار بالا است.
سولفات مس خالص، ماده اولیه کودهای کشاورزی برای اولین بار در کرمان تولید شد
 محمدرضا پورمحمدعلی در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان در خصوص تولید دانش‌بنیان سولفات مس عنوان کرد: فکر تولید مواد شیمیایی بر پایه اسید سولفوریک از سال ۹۴ زمان کارآموزی دوره کارشناسی در مجتمع مس سرچشمه که کارخانه اسید سولفوریک آن شرکت در حال احداث بود، شروع شد.

بنیانگذار و مدیرعامل شرکت دانش بنیان شیمی فرآیند دیار کریمان اذعان کرد: دوره کارشناسی را در رشته مهندسی شیمی دانشگاه شهید باهنرکرمان و کارشناسی‌ارشد را نیز در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان طی کردم. 

نخبه علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ابراز کرد: با استعانت از خداوند متعال و با مشارکت جمعی از استادان و دانشجویان در سال ۱۴۰۰ توانستیم شرکت شیمی فرآیند دیار کریمان را به ثبت برسانیم.

وی افزود: تحقیق بر روی تولید آزمایشگاهی مواد شیمیایی از اسید سولفوریک را از همان دوره کارآموزی آغاز کردم و تا رسیدن به هدف نهایی بر این ایده متمرکز شدم، روش‌های گوناگونی را مورد آزمایش قراردادم و در نهایت با طراحی و ساخت رآکتور ۳ فازی توانستم به تولید آزمایشگاهی سولفات مس دست یابم.

پورمحمدعلی تاکید کرد: زمانی که وارد دانشگاه ولی‌عصر(عج) برای تحصیل در دوران تکمیلی شدم  با کمک استادان بزرگی همچون  آقایان دکتر حسینی و دکتر کامیابی به عنوان موضوع پایان نامه ارشد شروع به بهینه‌سازی فرآیند  سولفات مس کردم.

وی اذعان کرد: از طریق مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شروع به تولید نیمه صنعتی سولفات مس کرده و بالاخره امسال توانستم گواهی دانش‌بنیان را در زمینه طراحی فرایند و بهینه‌سازی تولید سولفات مس را کسب کنم.

بنیانگذار شرکت دانش بنیان شیمی فرآیند دیار کریمان  عنوان کرد: سولفات مس در بخش کشاورزی به عنوان کود شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماده اولیه تولید سموم است و  در صنایع معدنی و خوراک دام  نیز کاربردهای فراوانی دارد.

مدیرعامل جوان کرمانی تاکید کرد:  این واحد تولیدی بدون استفاده از هیچ ماده دیگری مانند اسید نیتریک و آب اکسیژنه اقدام به سولفات مس، از مس خالص کرده که همین امر موجب کیفیت بالاتر و آلوده نبودن به نیترات و فلزات سنگین شده است.

وی به آلوده نبودن سولفات تولیدی این واحد دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: خلوص این محصول خود مزیت رقابتی بالایی محسوب می‌شود و در راستای حفاظت از محیط زیست و شیمی سبز قرار می‌گیرد.

نخبه علمی کرمان عنوان کرد: با توجه به کشف معادن سرب و روی در استان و احداث واحدهای فرآوری این مواد در آینده‌ای نزدیک تقاضا برای سولفات مس به شدت افزایش خواهد یافت.

پورمحمدعلی تاکید کرد: این شرکت در حال حاضر بر روی تولید سولفات مس و آهن تمرکز دارد و در چشم‌انداز طرح‌های توسعه خود، دیگر ترکیبات اسید سولفوریک از جمله سولفات آهن، سولفات روی، سولفات منگنز و دیگر ترکیباتی مانند استات مس و کربنات مس را در برنامه کاری خود دارد.

وی ادامه داد: این واحد با ایجاد اشتغال مستقیم برای چهار نفر تمام وقت و دو نفر پاره وقت در حال فعالیت و تولید است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان شیمی فرآیند دیار کریمان افزود: متاسفانه در خصوص حمایت‌های مالی کم کاری‌هایی وجود دارد که ان‌شاءالله با همدلی مسئولین استانی این مهم نیز برطرف خواهد شد.

پورمحمدعلی در پایان خاطر نشان کرد: این شرکت قابلیت تولید سولفات روی، فسفریک اسید، نانو رس، آلومینای فعال شکل‌پذیر، کربنات مس، نانو‌ اکسید مس و همچنین پودر مس مورد استفاده در صنایع شیمیایی، نفت و گاز را دارد و آماده همکاری باشرکت‌های سرمایه‌گذار در سطح استان نیز هستیم.

انتهای خبر/ طهماسبی


  https://armanekerman.ir/vdccppqsm2bq108.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین