تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
۱
plusresetminus
مسئول هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار کرمان:

واقعه غدیرخم با حضور ۳۰۰ شبیه‌خوان در ده‌زیار کرمان بازسازی می‌شود

مسئول هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار کرمان گفت: بازسازی واقعه غدیر با اجرای بیش از ۳۰۰ هنرور و هنرمند شبیه‌خوان برگزار می‌شود.
واقعه غدیرخم با حضور ۳۰۰ شبیه‌خوان در ده‌زیار کرمان بازسازی می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از خبرگزاری ایرنا، هوشنگ انکوتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آیین بازسازی واقعه غدیر خم برای دوازدهمین سال متوالی توسط خادمان هیات تعزیه خوانی ده‌زیار برگزار می‌شود افزود: با توجه به اینکه این مراسم با استفاده از ابزار هنر برگزار می‌شود هر ساله استقبال بسیار خوبی از آن شده و بسیار اثرگذار هم بوده است.

وی با بیان اینکه در ماجرای بازسازی واقعه غدیر بخش‌هایی از حضور حضرت‌علی(ع) به‌عنوان نماینده پیامبر (ص) در یمن و مسلمان شدن مردم آن سامان نیز شبیه‌خوانی می‌شود اظهار داشت: در این آیین نشان داده می‌شود که چگونه حضرت علی (ع) بدون جنگ و خونریزی، مردم یمن را که بت‌پرست بودند به یگانه‌پرستی و دین اسلام دعوت می‌کند در حالی که امروز عده‌ای در دنیا سعی دارند دین اسلام را دین خشونت معرفی کنند.

مسئول هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار با بیان اینکه در بازسازی واقعه غدیر تعداد زیادی از زنان روستا نیز شرکت دارند که در اجرای قسمت حج‌الوداع پیامبر (ص) و همچنین بیعت با حضرت علی (ع) در غدیر‌خم همکاری دارند تصریح کرد: این آیین همزمان با روز عید سعید غدیر‌خم، عصر روز جمعه ۱۶ تیر از ساعت ۱۷ در صحن مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) برگزار می‌شود.

انکوتی، برگزاری جشن بزرگ آغاز امامت در روستای ده‌زیار را از دیگر برنامه‌های هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد و گفت: این مراسم در شب عید غدیر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدخواه، مداحی و مولودی خوانی کربلایی ابوذر انصاری و همچنین اجرای گروه هنری آوای هنر از ساعت ۲۰ در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) برگزار می‌شود.

وی از پخت هشت دیگ حلیم نذری در شب عید غدیر در حاشیه برگزاری جشن خبر داد و افزود: این برنامه هر ساله در حال توسعه است و حلیم طبخ شده صبح عید غدیر‍‌خم به‌عنوان صبحانه توزیع می‌شود که از اقصی نقاط بخش چترود برای دریافت حلیم نذری به ده‌زیار می‌آیند.

روستای ده‌زیار در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری از شهر کرمان در بخش چترود واقع شده که این روزها با برگزاری آیین تعزیه‌خوانی در تمام مناسبت‌های مذهبی و همچنین سوگواره ملی تعزیه با حضور گروه‌های برگزیده این هنر آیینی از سراسر کشور به روستای تعزیه ایران مطرح است.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdciywazut1apw2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما