تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۵
۰
plusresetminus
مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان عنوان کرد:

۷۰۰۰ مجوزِ استان کرمان در درگاه ملی مجوزها صادر شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان گفت: در سطح استان ۷۰۰۰ مجوز صادر شده است.
۷۰۰۰ مجوزِ استان کرمان در درگاه ملی مجوزها صادر شده است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از خبرگزاری ایسنا، صادق سلطانی نژاد امروز ۱۴ تیرماه در نشستی با موضوع درگاه ملی مجوزها در کرمان اظهار کرد: درگاه ملی مجوزها به منظور تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار کشور که وضعیت خوبی نیز در دنیا ندارد، اجرایی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان نیز وضعیت خوبی در فضای کسب و کار در کشور ندارد، افزود: کار بزرگی که رخ داد این بود که حدود ۴۰۰۰ مجوز از همه دستگاه‌های اجرایی شناسائی و در این درگاه گذاشته شده و امروز همه مردم از شکل اداری و کاغذی که برای دریافت مجوز گرفتار آن بودند، رها شدند.

وی بیان کرد: اقدام بعدی این بود که برخی شروط ناهنجار که در فرآیند صدور مجوزها بود، حذف شد و تلاش بر این است شروطی که نیاز نیست، کم‌کم حذف شود و شاهد تسهیل روند صدور مجوزها باشیم.

صادق سلطانی نژاد گفت: در روند درگاه ملی مجوزها، درخواست افراد برای مجوز کسب و کار به درگاه‌های تخصصی دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده می‌شود که برخی تسهیل‌گر هستند و برخی بروکراسی سختی دارند و دنبال هستیم در وزارتخانه بحث استعلامات را در قدم‌های بعدی دنبال کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان اظهار کرد: صدور مجوز، تمدید پروانه، پرداخت تسهیلات و نظارت باید در فرآیند تعریف شده باشد و در تمام دنیا اینگونه است و با این فرآیند مشخص می‌شود که تسهیلات تبصره ۱۸ و ... باید به کدام پروژه و کسب و کار پرداخت شود.

وی تصریح کرد: آثار این کار (درگاه ملی مجوزها) حتما در یک سال آینده در رتبه‌بندی ایران در بین کشورهای دنیا مشخص خواهد شد.

صادق سلطانی نژاد با اشاره به اینکه در استان بالغ بر ۷۰۰۰ مجوز صادر شده است، گفت: وقتی متقاضی به درگاه ملی مراجعه می‌کند، شرایط و مدارک موردنیاز برای مجوز وجود دارد و نگاه این است همه روند در درگاه ملی مجوزها الکترونیکی شود؛ این قانون ۱۱ سال مانده و اجرایی نشده بود و وزارت اقتصاد این کار بزرگ را آغاز کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان افزود: در ۱۲ دستگاه ۱۰۰ درصد مجوزها از طریق درگاه ملی صادر می‌شود که وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، اتاق بازرگانی ایران، سازمان استاندارد، سازمان صدا و سیما، نظام پزشکی و ... از جمله آنهاست

وی بیان کرد: یکی از حساسیت‌هایی که اکنون دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی و وزارت اقتصاد روی آن کار می‌کنند، مجوزهای مواجهه با تاخیر است زیرا می‌گویند چرا وقتی می‌شود کار را انجام داد، مجوز صادر نکردیم؟

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcd5k0fkyt0sk6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما