تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۱
۰
plusresetminus
رئیس اداره آبفا شهرستان راور:

نصب مستقیم پمپ بروی شبکه آب جرم محسوب می‌شود

رئیس اداره آبفا شهرستان راور گفت: اجرای مستقیم پمپ بروی شبکه آب جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده کشف و ضبط خواهد شد.
نصب مستقیم پمپ بروی شبکه آب جرم محسوب می‌شود


به گزارش سرویس اجتماعی «راه آرمان»  روز گذشته مرتضی اباذری در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره آبفا شهرستان راور، گفت: کم آبی به وجود آمده منوط به شهرستان راور نیست و این مشکل در استان و حتی کشور نیز وجود دارد .

رئیس اداره آبفا شهرستان راور افزود: به دلیل گرمای بی سابقه هوا و به تبع آن کم شدن دبی چاه‌ها نسبت به گذشته دچار کم آبی شده‌ایم و این مشکل به وجود آمده با صرفه‌جویی مردم به مرور بهتر و افت فشار کمتر می‌شود.


 وی ادامه داد: هر کولر آبی به طور متوسط روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ لیتر آب مصرف می کند و تنها با کم کردن مصرف در ساعات پیک به حل مشکل کم آبی شهرستان کمک می‌شود.

 اباذری گفت: ساعات پیک مصرف آب از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر می باشد که با مدیریت و صرفه جویی همشهریان عزیز کمبود و افت فشار به مراتب کمتر خواهد شد.

 اباذری در ادامه از گذاشتن یک مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی در بخش هجدک و یک مخزن ۳۰۰ مترمکعبی در روستای طرز خبر داد.

 وی خبر خوشی به روستاییان داد و گفت: به زودی با حفر دو حلقه چاه در روستاهای طرز و فیض آباد مشکل کم آبی این روستاها نیز به حداقل خواهد رسید.در این رابطه پیمانکار حفر چاه با مناقصه انتخاب شده و کار خود را با خط انتقال برق شروع خواهد کرد.

 رئیس اداره آبفا راور در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: امسال با توجه به کم آبی روستاها با صحب‌هایی که با معدن همکار شده است ساعاتی که چاه را در اختیار روستاها می‌گذارند را افزایش داده و مردم نیز با مخزن ذخیره و خرید پمپ و اتصال بعد از شبکه کم آبی خود را جبران کنند.

 اباذری در پایان از بهداشتی بودن آب شهرستان راور سخن گفت و ادامه داد: کلرسنجی روزانه توسط اداره آب و مرکز بهداشت شهرستان انجام می شود و کلرزنی نیز به صورت اتوماتیک فعال است و این اطمینان را به مردم راور می‌دهیم که آب مصرفی کاملا بهداشتی و قابل مصرف و شرب خواهد بود و در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

انتهای خبر/کمساری
  https://armanekerman.ir/vdcaomn6w49nem1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما