تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان عنوان کرد:

استان کرمان روی ریل بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان‌های بافت، راین، سیرجان، رفسنجان و بردسیر خبر داد.
استان کرمان روی ریل بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از خبرگزاری فارس، حسین میجانی با اعلام خبر کسب رتبه برتر شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر اظهار کرد: استان کرمان به‌دلیل تابش بیش از ۳۰۰ روزه خورشید و قرار گرفتن در ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور پتانسیل بالقوه‌ای در استفاده از این نعمت خدادادی را دارد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان از برنامه‌های این شرکت برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان خبر داد و گفت: اولین شهرک تخصصی خورشیدی کشور در شهرستان بافت عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در دیگر شهرک‌های صنعتی استان را از برنامه‌های آینده این شرکت دانست و خاطرنشان کرد  نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی راین در ماه آینده عملیات اجرایی آن در مساحتی بالغ بر ۶۹۶ هکتار شروع خواهد شد.

حسین میجانی از تصویب ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی سیرجان خبر داد و افزود: این شهرک در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار در سازمان صنایع کوچک قرار گرفته و عملیات اجرایی آن در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان است.

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان عنوان داشت: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک صنعتی رفسنجان با مساحت ۱۵۰۰ هکتار و شهرک صنعتی با مساحت ۱۵۰۰ هکتار از دیگر برنامه‌های این شرکت است که در مجموع با این ۴۵۰۰هکتار نیروگاه خورشیدی شاهد تحولی در صنعت تولید برق استان کرمان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در ۵ سال آینده با تکمیل این شهرک‌های خورشیدی با توان تولید بیش از هزار مگاوات، صنایع مستقر در استان از کسری برق و خاموشی‌های احتمالی نجات پیدا می‌کنند.

حسین میجانی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان از سرمایه‌گذارای در این زمینه استقبال می‌کند، گفت: برای سرمایه‌گذاران احداث نیروگاه‌های خورشیدی زمین با کمترین قیمت و اقساط ده ساله تعلق خواهد گرفت.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcd9k0fsyt0sj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما