تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
۰
plusresetminus
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت عنوان کرد:

راه‌اندازی کمیته تخصصی استعدادیابی در جیرفت

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی ورزشی در شهرستان جیرفت بستر رشد و شکوفایی ورزشکاران را فراهم می‌کند.
راه‌اندازی کمیته تخصصی استعدادیابی در جیرفت
به گزارش سرویس ورزشی پایگاه خبری «راه آرمان»  محمود خانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت خبر داد: کمیته‌های استعدادیابی ورزش در جیرفت به صورت تخصصی راه‌اندازی می‌شوند.

خانی افزود: شهرستان جیرفت در حال حاضر دارای ۳۰ هیئت ورزشی فعال است که ۹۰ درصد آن‌ها فعال و اکثریت در سطح مسابقات استانی، کشوری و حتی ملّی فعالیت دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت مطرح کرد: شهرستان جیرفت از لحاظ استعدادهای ورزشی، ظرفیت‌های نابی دارد که نیاز به شکوفایی دارند و این شکوفایی نیازمند زیرساخت‌هایی است که باید تأمین شود.

وی عنوان کرد: پیشرفت ورزش منوط به فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی و مالی است که باید به بدنه فعالیت‌های ورزشی تزریق شود ولی متأسفانه شهرستان جیرفت با وجود استعدادهای فراوان، اما از وجود بنگاه اقتصادی رنج می‌برد.

خانی در ادامه گفت: در بخش قهرمانی، جوانان ورزیده با توان جسمانی خوبی به عرصه جهانی معرفی شده است که از جمله سعید افروز به عنوان گل سرسبد ورزشکاران را می‌توان نام برد که در مسابقات فرانسه هم رکورد جهان را شکست و قهرمان شد و در آینده هم در مسابقات آسیایی چین هم شرکت می‌کند و ان‌شاءالله مقام کسب خواهد کرد. 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت بیان کرد: در حوزه ورزش بانوان نیز در رشته فوتسال ناشنوایان در مسابقات آسیا از شهرستان جیرفت نایب قهرمان را از آن خود کردیم.

وی عنوان کرد: سرانه ورزشی جیرفت در سال گذشته در مدت زمان مشابه ۳۰ سانتی‌متر بوده است و در حال حاضر با همت بزرگواران، چمن‌های ورزشی افتتاح شده است و بخش خصوصی وارد عمل شد و یک سری اماکن وارد مدار ورزش شد.

خانی گفت: در بحث تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی اقدامات خوبی انجام شد از جمله سالن شهر بلوک که کف پوش آن در حال تعویض است و همچنین سالن اسفندقه که سیستم برق آن تعویض می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت بیان کرد: ۲ کمیته آموزش و کمیته استعدادیابی زمینه رشد و بالندگی جوانان ورزشکار را فراهم می‌آورد.

وی افزود: کمیته آموزش در بحث آموزش و تربیت مربیان اقدام می‌کند و مربیانی که در حوزه مربیگری می‌توانند فعالیت کنند را وارد سیستم می‌کند.

خانی مطرح کرد: پایه رشد و رونق ورزش براساس استعدادیابی است که ابتدا باید استعدادیابی صحیح انجام شود و در نهایت پرورش استعداد صورت گیرد.

انتهای خبر/ امیری
https://armanekerman.ir/vdcauin6a49nee1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما