تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۳
۰
plusresetminus
به گزارش سرویس فرهنگی «راه آرمان» از شهرستان کوهبنان؛ جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین برای جاماندگان این مراسم معنوی در محل دفتر امام جمعه کوهبنان برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جعفری امام‌جمعه کوهبنان گفت: یکی از نشانه‌های انسان مومن، قرائت زیارت اربعین هست که این مهم به برکت انقلاب اسلامی احیا و گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همایش پیاده‌روی اربعین یک سنت حسنه‌ای است که سالیان متمادی توسط مردم عراق برگزار می‌شدکه امروز از جای‌جای جهان به صورت یک اجتماع بزرگ به‌عنوان یک رسانه بین‌المللی برای اسلام و شیعه هست.

امام جمعه کوهبنان افزود: از مهمترین دستاوردهای مراسم اربعین اتحاد و همبستگی جهان اسلام، ابراز وفاداری به حادثه کربلا و پاسداشت روز اربعین، ایستادگی و مقاومت در برابر جبهه مخالف و کفر است.

وی بیان داشت: در شهرستان کوهبنان همه ساله قافله جاماندگان از پیاده‌روی اربعین با شکوه خاصی برای رضایت حضرت حق برگزار می‌شد که جا دارد امسال هم با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

برگزاری قرائت زیارت اربعین در حرم مطهر امام‌زاده بی‌بی عصمت، قرائت زیارت عاشورا در حرم مطهر شهدای گمنام، حرکت پیاده‌روی اربعین ساعت ۱۰ صبح از حرم مطهر شهدای گمنام به سمت امام‌زاده سید‌سلیمان و امام زاده بی‌بی عصمت، استقرار موکب‌های پذیرایی در مسیر راهپیمایی، برنامه‌ریزی جهت برگزاری نماز جماعت ظهر اربعین از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ نامجو کوهبنانی  https://armanekerman.ir/vdcfvvdyvw6dmva.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما