تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۷
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

برگزاری یادواره شهدا در ۶۰۲۰ مدرسه استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برگزاری یادواره شهدا در بیش از ۶ هزار مدرسه استان در طول سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی «راه‌آرمان» به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمان رضا رضایی در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان بافت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس گفت: اوج فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس خود را نشان داد و در طول دوران پس انقلاب هم‌بارها شاهد بوده‌ایم که این فرهنگ بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.
وی لازمه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را برنامه‌ریزی دقیق دانست و خاطرنشان کرد: وجود امکانات سخت‌افزاری به‌تنهایی نمی‌تواند اهداف را محقق سازد؛ بلکه باید در زمینه تولید محتوا و انتقال رشادت‌های دلیرمردان و رزمندگان به جوانان کاری گسترده‌تر انجام شود.

رضایی به نقش مهم آموزش‌وپرورش در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان کرد: آموزش‌وپرورش مورد هجمه یک شبیخون فرهنگی است؛ ازاین‌رو باید به‌درستی در این فضا را مدیریت و دانش‌آموزان و جوانان را با ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در بیش از ۶ هزار مدرسه استان در طول سال تحصیلی جدید تأکید کرد: معلمان باید افتخارات ارزشمند دوران دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان تشریح و تبیین کنند.

رضایی با بیان اینکه برای رسیدن به قله‌های دانش و پیشرفت که مدنظر مقام معظم رهبری است باید تلاش و همت کنیم و باید آنچه که در توان داریم در طبق اخلاص بگذاریم، اظهار کرد: شما دانش‌آموزان از ایام آغازین سال تحصیلی با تلاش، همت و پشتکار آغازی را داشته باشیم تا قله‌های پیشرفت را بالا رفته و پرچم افتخار را به اهتزاز درآورید.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما پیشران جامعه‌ای هستید که نیاز است در این جامعه دانش‌بنیان که در گام دوم انقلاب از آن یاد شده حرکت تحولی را ایجاد کنید و در چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس و در گام دوم با استحکام قدم بردارید و در راه اعتلا و دانش‌افزایی و تحکیم نظام جمهوری اسلامی ایران قدم بردارید.

رضایی اضافه کرد: باید دشمن بداند با چه نسلی روبرو است و اگر زمانی هشت سال جنگ تحمیلی را رقم زدند و چیزی عایدشان نشد از برکت وجود جوانانی بود که در پرشورترین دوران زندگی‌شان با آن‌ها وارد نبرد شدند و اکنون دشمنان با افکار پلید خود به دنبال نفوذ در جامعه جوان ما هستند و شما هستید که بافکر و اندیشه و الگویی که از شهدا گرفتید می‌توانید نقش‌آفرینی کنید و نقشه دشمن را برآب کنید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان تأکید کرد: اگر دشمن به تفکر و اعتقاد شما نقطه‌زنی می‌کند شما باید بااقتدار و محکم در برابر دشمن بایستید و اگر دشمن بر روی دختران و مادران و خانواده ایرانی انگشت گذاشته و مواردی را اشاعه می‌دهد که مردود است باید شما محکم بایستید و راه و روش و سیر و سلوک شهدا را بیاموزید و در مقابل آن‌ها مثل هشت سال دفاع مقدس که جوانان ایستادند بایستید.

رضایی خاطرنشان کرد: هر کدام از دانش‌آموزان یک‌دنیا هستند و ما می‌توانیم از این مدارس ایرانی قوی بسازیم و این شهدا نظاره‌گر این سیر و سلوک‌ها هستند و حامی و هدایتگر شما هستند به شرطی که یاد و راه آن‌ها را فراموش نکنید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با بیان اینکه دشمن باحجاب و عفاف وارد عرصه شده، گفت: باتوجه‌به نقش مادران در تربیت نسلی مجاهد و ایثارگر دشمن‌روی مادران ما را نشانه گرفته؛ زیرا حجاب و عفاف پایه و اساس نظام اسلامی ایران است.

رضایی با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی خود برنخواهد داشت گفت: فرزندان ایران اسلامی با آگاهی و بصیرت کار خواهند کرد که دشمن این آرزوی خود را به گور ببرد.


انتهای خبر/م
 
https://armanekerman.ir/vdcb5zb88rhbfgp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما