تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
۰
plusresetminus
هم‌زمان با ایام فاطمیه پنجمین یادواره چهار شهید سرافراز عشایری از طایفه حسینی در شهرستان کهنوج برگزار شد.
پنجمین یادواره چهار شهید سرافراز طایفه حسینی در کهنوج
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه‌آرمان»هزمان با ایام فاطمیه در شهرستان کهنوج بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت و یادواره چهار شهید عشایر در شهرستان کهنوج از توابع جنوبی استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم، مسئولین، عشایر و سران طوایف حضور داشتند حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با بیان اینکه بهره‌های فراوان از شهدا در این مجالس و محافل برده می‌شود، گفت: گرامیداشت شهدای عزیز در واقع تشکیل یک مدرسه انسان‌سازی است.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های متمادی هر کسی می‌خواست در مکتب عرفان چه در مکتب عرفان نظری و عرفان عملی تلمذ کند و درس بیاموزد و در کنار دانایی‌ها دارا شود، باید می‌رفت سال‌ها در مکتب عرفای بزرگ تلمذ می‌کرد و درس می‌آموخت تا بتواند مقداری در روح و روان خودش تاثیر بگذارد اما آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاد و الان در مجلس این چهار شهید بزرگوار هستیم همان عرفان عملی به سرعت رقم خورد.
 
نماینده ولی فقیه با ذکر اینکه در زندگی هر کدام از این شهدا درس‌هایی نهفته است، تصریح کرد: شهید علی‌ناز معلمی را به معنی واقعی کلمه در جبهه‌ها به دانش‌آموزان خودش یاد داد و‌ این شهید در شرایطی وارد جبهه‌های جنگ شد و جان خودش را فدا کرد که وقتی به روحیه و رویه آن نگاه می‌کنیم آن عرفان ناب و تقرب واقعی به خد را پیدا می‌کنیم.
 
امام جمعه کرمان در خصوص شهید محمدعلی میرشکاری گفت: این شهید قبل از انقلاب مبارزاتش را شروع کرد و تا پاسی از شب در دفاع از انقلاب و پیروزی از امام و انقلاب کار می‌کرد و وقتی باب جهاد و جنگ باز شد جزء اولین‌هایی بود که خودش را به کردستان و سپس به جبهه‌های جنگ رساند.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی یادآور شد: شهید کیوان امیرشکاری وقتی در جبهه‌ها مجروح شد و برگشت تا در بیمارستان مداوا شود، مجروحیت امانش را نمی‌داد اما هیچ‌ وقت به خودش اجازه نمی‌داد جوری برخورد کند که اطرافیانش بدانند چه دردی را دارد تحمل می‌کند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به شهید علی‌جان میرشکاری اشاره کرد و گفت: شهید علیجان در اولین روزهایی که وارد جبهه شد طولی نکشید که شهید شد و از بدنش هیچ اثری پیدا نشد و همه را فدای خدا کرد و این عرفان به این معنا جایش در جبهه‌ها بود و یک باب دیگری از آن باز شد به غیر آنکه در حوزه‌های علمیه به وسیله بزرگان سال‌ها باید زحمت کشید تا به آن رسید.
 
وی افزود: شهدا مکتبی را به ما یاد دادند که هر چه در این مجالس و محافل بتوان مکتب شهدا را ترویج کرد برای نسل جوان انسان‌ساز است.
 
منبع: صدا و سیما
 
انتهای خبر/پ
https://armanekerman.ir/vdchxqnzi23nxkd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما