تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۹
۰
plusresetminus
شاخص‌ترین اثر تاریخی شهرستان کوهبنان بایستی به زیباترین شکل ممکن فضاسازی و نورپردازی شود و همانند نگینی در قلب کوهبنان بدرخشد
شاخص‌ترین اثر تاریخی کوهبنان نیاز به فضاسازی و نورپردازی دارد
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان، بیش از دو سال از عمر شورای‌ انقلابی‌ ششم می‌گذرد شورایی که ابتدا روزهای خود را در کنار احمدی محمدی شهردار کوهبنان آغاز کرد و ویرانه‌ها و کوتاهی زیادی را از گذشته پیش‌روی خود داشت که اصلاح این ویرانه‌ها باعث صرف انرژی، بودجه و وقت زیادی شد.

کارهای نرم‌افزاری که چندان در چشم عامه مردم مشخص نیست ولی زحمات و پیگیری‌های زیادی را داشته است و در این راه جلسات متعدد و اعصاب‌خردی‌های زیادی را به همراه داشته است.

تخریب‌ شن‌شویی، تخریب‌ کارخانه‌ آسفالت و سرقت تجهیزات آن، تخریب‌ مینی‌بوس‌های شهرداری، عدم شفافیت در قراردادهای مالی و عدم اجرای پروژه مقبره آخوند در صورتی که پیمانکاران میلیاردها تومان بودجه دریافت کرده بودند و کار را تعطیل کرده بودند، مهم‌ترین ویرانه و کوتاهی‌هایی است که از گذشته به ارث رسیده بود و با پیگیری و صرف وقت زیاد و بودجه میلیاردی این ویرانه‌ها سر و سامان گرفت که بی‌انصافی است اگر به زحمات احمد محمدی شهردار سابق کوهبنان اشاره‌ای نشود.

آغاز فاز اول پروژه مقبره آخوند با اعتبارات نقدی شهرداری و پیگیری جهت ادامه کار پیمان‌کاران بدهکار به شهرداری و ورود دیوان محاسبات به کوتاهی‌های پیمانکاران جهت احقاق حق مردم، اولین اقدام پیش‌روی احمد محمدی و شورای ششم بود که با اجرای فاز اول پارک مقبره آخوند با اجرای مصالح سنتی، نورپردازی‌های ویژه هم‌اکنون این پارک در مرکز شهر مانند نگینی زیبا می‌درخشد، پارکی که قریب ۱۰ هزار متر مربع در فاز اول توسط نیروهای خدوم شهرداری با اعتبارات نقدی شهرداری فضاسازی شد و قریب دو هزار متر طول جدول‌گذاری شد و پایه چراغ‌های زیادی در کل محوطه پارک نصب گردید.

نکته مهم اینکه این فضاسازی پارک‌ مقبره آخوند با فضاسازی کل پارک‌های محلات احداث شده توسط شهردار محسنی‌ برابری می‌کند! نکته‌ای اگر همگان دریابند متوجه زحمات و صرف بودجه زیاد در این پارک مقبره توسط شورای ششم وشهردار محمدی و نیروهای خدوم شهرداری خواهند شد.

شورای ششم و احمد محمدی شهردار سابق کوهبنان هم می‌توانستند مثل افراد سابق به این پارک مهم بی‌تفاوت باشند و با ده‌ هزار متر مربع فضاسازی که در پارک مقبره داشتند حداقل در پنج نقطه شهر، پنج پارک محله‌ای بسازند و هر روز مراسم افتتاحیه و عکس یادگاری داشته باشند و رزومه‌ای برای خود ایجاد کنند اما به خوبی دریافتند که پارک مقبره آخوند که شاخص‌ترین اثر تاریخی شهرستان کوهبنان را در خود جای داده است بایستی به زیباترین شکل ممکن فضاسازی و نورپردازی شود و همانند نگینی در قلب کوهبنان بدرخشد که این بصیرت و از خودگذشتگی ستودنی است.

اما مهم‌ترین مطالبه ما از شهردار جدید کوهبنان پیگیری جهت تکمیل نهایی پارک‌ مقبره تا عید است که پیاده‌روهای خاکی زیاد این پارک بایستی به زیباترین شکل با مصالح سنتی، سنگ فرش شود.

همچنین قسمت پایه سردیس‌ها که کف‌پوش آن و ستون‌های آن قبل از حضور شورای ششم با کیفیت پایین توسط پیمانکار احداث شده است و مجسمه‌های ۲۰۰ میلیونی بدریختی برای آن در نظر گرفته شده بود و نهایت با اعتراض این مجسمه‌ها دور ریخته شد، با یک طرح زیبا ساماندهی شود.

برای این قسمت پارک مقبره، نصب المان سوغات و صنایع‌دستی شهرستان پیشنهاد می‌شود که سوغات مهم چون عدس سیاه، زیره‌سیاه و صنایع‌دستی چون گلیم و کفش گیوه به‌صورت المان‌های کوچکی داخل سبد ساخته و بر روی چند پایه ستون احداث شده نصب شود و با نورپردازی زیبا شود.

ان‌شاءالله پیگیری جهت اجرای تعهدات پیمان‌کاران بدهکار به شهرداری، فضاسازی قسمت پایه سردیس‌ها و در نهایت تکمیل نهایی پارک‌ مقبره عیدی مهم شهردار جدید کوهبنان به مردم کوهبنان و گردشگران عید باشد.

انتهای خبر/خواجه پور https://armanekerman.ir/vdcam0n6e49ney1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما