تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۳
۰
plusresetminus
بازسازی اساسی پارک کوهستانی خواجه‌خضر که سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته‌است می‌تواند یک پروژه گردشگری مهم باشد که باعث جلب رضایت شهروندان شود.
بازسازی پارک کوهستانی خواجه‌خضر مورد بی‌مهری قرارگرفته است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه راه آرمان، یکی از وعده‌های مهم شورای انقلابی ششم، نهضت آسفالت در سطح کوچه‌های خاکی شهر بوده‌ است که انصافا این وعده به خوبی محقق شد، آسفالت قریب ۷۰ کوچه خاکی و ۹ معبر اصلی تا پایان امسال که آسفالت ۹ معبر اصلی و بیش از نصفی از کوچه‌های خاکی در سال گذشته انجام شد و مابقی تا آخر سال انجام خواهد شد با درآمدهای پایین شهرداری کوهبنان قابل توجه است که بیش از ۶۰ درصد کوچه‌های خاکی سطح شهر در عرض دو سال آسفالت می‌شود.

همچنین عملیات فرش موزائیک قریب ۱۰ هزار مترمربع پیاده‌روهای خاکی سطح شهر که یکی پس از دیگری در حال انجام است کار زیرساختی ارزشمند دیگری است که با این حجم موزائیک قطعا می‌توانستند بازسازی میدان، ساخت چند پارک محله و فضاهای سبز جدیدی را کلید بزنند اما با توجه به اولویت بندی، نهضت کارهای زیرساختی در سطح شهر کلید خورده است و این حجم زیاد پیاده‌روهای خاکی واقعا زیبنده شهر گردشگری کوهبنان نمی‌باشد که الحمدالله یکی پس از دیگری در حال موزائیک است.

و اما مطالبه مهمی که سال‌هاست مردم کوهبنان مطالبه می‌کنند بازسازی اساسی پارک‌ کوهستانی‌ خواجه‌خضر می‌باشد که می‌طلبد شورای شهر در مدت زمان باقی مانده خود این پروژه مهم گردشگری را کلید بزنند و از پرداختن به پروژه‌های خرد محلاتی که در حال حاضر اولویت نیستند خودداری کنند.

بدون اغراق پارک کوهستانی خواجه‌خضر یکی از شاخص‌ترین پارک‌های تاریخی سطح کشور است پارکی که شش اثر تاریخی مهم را در خود جای داده‌است و تعدادی از این آثار ثبت ملی است که هر کدام نشانی از تاریخ و هویت مردمان این شهر می باشد.

قلعه‌دختر، تخت‌لطیفی، خانقاه‌شیخ‌ابوسعید، ‌سنگ‌‌نوشته‌ تاریخی، آستان‌‌ خواجه‌خضر ویادبود‌ آرامگاه‌ برهان‌الدین که یک بنای هشت ضلعی آجری است، ۶ اثر تاریخی شاخص در این پارک کوهستانی زیبا است که در حال حاضر فقط تخت لطیفی و خانقاه نورپردازی شده است.

بازسازی اساسی پارک کوهستانی خواجه‌خضر که سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته‌ است می‌تواند یک پروژه گردشگری مهم باشد که باعث جلب رضایت شهروندان و گردشگران شود.

این پارک مهم که در مرکز شهر هم واقع شده‌است سال‌هاست مورد بی‌مهری قرار گرفته‌است و کلا کفش‌پوش، جداول و پله‌های آن فرسوده و نازیبا شده‌ است که بایستی یک نهضت بازسازی اساسی در این پارک مهم شروع شود، نورپردازی سایر آثار تاریخی این پارک و کوه آن در دستور کار قرار بگیرد و همچنین به امکانات رفاهی و بهداشتی این پارک افزوده شود تا برای اسکان گردشگران و شب‌نشینی شهروندان مناسب‌تر از قبل باشد.

از آن‌جایی که تنها ۲۰ ماه دیگر به پایان عمر شورای ششم باقی مانده‌ است امید است پارک مقبره آخوند که تقریبا ۸۰ درصد آن تکمیل شده‌ است را تکمیل نهایی کنند و بازسازی اساسی پارک کوهستانی خواجه‌خضر را کلید بزنند تا بعد از سال‌ها در مرکز شهر این دو پارک مهم، آبرومند و زیبا شوند و مانند نگینی در قلب کوهبنان، آماده پذیرایی از گردشگران و شهروندان در عید و تابستان بشود.

انتهای پیام/خواجه پور https://armanekerman.ir/vdcgyu9qnak9wt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما