تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۱
۰
plusresetminus
مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان کرمان بیان کرد:

۵۰۰ میلیون تومان صرفه‌جوئی اقتصادی با اختراع پمپ توربینی

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان کرمانی گفت: پمپ توربینی ما ۵۰۰ میلیون تومان برای کشاورز صرفه‌جوئی اقتصادی دارد.
۵۰۰ میلیون تومان صرفه‌جوئی اقتصادی با اختراع پمپ توربینی
داوود روزعلی‌زاده در گفتگو با گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان در خصوص تولید پمپ دانش‌بنیان توربینی مغشوش افزود: شرکت دانش‌بنیان امیر دای کویر به صورت رسمی از سال ۹۸ شروع به کار کرد.

مدیر بخش تحقیق توسعه شرکت امیردای کویر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ شرکت ما به صورت رسمی یک محصول دانش‌بنیان به نام پمپ‌های توربینی مغشوش را به بازار عرضه کردیم.

وی ادامه داد: محصول دانش‌بنیانی که ما وارد بازار کردیم برای کشاورزان بسیار مقرون به صرفه و سودآور است زیرا قابلیت مکش آب از عمق ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری زمین را دارد.

روزعلی‌زاده تأکید کرد: پمپ دانش‌بنیان ما دبی بالاتری نسبت به تمام پمپ‌هائی که در بازارهای سطح کشور موجود است، دارد و تقریباٌ ۱۰ درصد کارائی بالاتری نیز دارد.

مدیربخش تحقیق و توسعه شرکت امیردای کویر اذعان کرد: پمپ تولیدی ما میزان مصرف انرژی آن ۳۰ درصد نسبت به همتایان خود کمتر است و عملاً ۶۰ میلیون تومان در مصرف برق برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.

وی اظهار کرد: عمر این سیستم دوبرابر پمپ‌های در سطح کشور است و به‌جای اینکه هجده ماهه برای خریدار تعمیر سیستم صورت بگیرد، ۳۶ ماهه انجام می‌شود.

روزعلی‌زاده اذعان کرد: در بازه استفاده سه ساله از این پمپ تقریباً  برای هرحلقه چاه ۳۰۰ متری،  ۵۰۰ میلیون تومان برای کشاورز صرفه‌جوئی اقتصادی را به همراه دارد.

مدیر بخش تحقیق و توسعه امیردای کویر ادامه داد: شرکت ما یک شرکت با محصول دانش‌بنیان نوع۲ تولیدی است و برای پمپ‌های جدید نیز در حال تحقیق و تولید است.

وی اذعان کرد: به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در موتور پمپ‌های جدید در راستای افزایش کاربری تولید هستیم به این گونه که کشاورز از راه دور‌بتواند پمپ را برای آبیاری مزارع خودکنترل کند.

روزعلی‌زاده ادامه داد: این شرکت تاکنون توانسته است تعداد ۳۰ نفر را به صورت مستقیم به‌کار بگیرد که طی دو سال آینده تا ۱۵۰ نفر اشتغال‌زائی خواهیم داشت.

مدیر بخش تحقیق و توسعه امیردای کویر اظهار کرد: تولید ماهانه ما بین ۷۰۰ تا هزار حلقه و طبقه از پمپ‌های توربینی طبقاتی است و پیش‌بنی ماست تا سال آینده به تولید دو تا سه هزار حلقه در ماه برسیم.

وی با بیان این پمپ محصولی دانش‌بنیان بوده و نمونه داخلی ندارد، گفت: قیمت آن برای هر طبقه ۳۰ درصد کمتر از پمپ‌های موجود در سطح بازارهای کشور است.

روزعلی‌زاده افزود: ما این پمپ را برای اولین بار در کشور ساخته‌ایم و حتی در جهان نیز نمونه آن وجود ندارد و کیفیت و نمونه کار ما بی‌بدیل است.

مدیر بخش تحقیق و توسعه امیردای کویر به قیمت ساخت نمونه اولیه اشاره کرد و گفت: نمونه اولیه ساخت ما یک تا دو میلیارد هزینه برد و برای توسعه آن تا ۱۰ میلیارد تومان برای تولید سرمایه‌گذاری شد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcd950fsyt0s96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین