تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
۰
plusresetminus
هم‌زمان باشب شهادت حضرت زهرا(س):

پخت ۱۸ دیگ بزرگ آش‌ نذری در شهرستان کوهبنان

همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در کوهبنان اقدام به برپایی ۱۸ دیگ بزرگ آش‌ نذری کردند.
پخت ۱۸ دیگ بزرگ آش‌ نذری در شهرستان کوهبنان
به گزارش راه آرمان، هم‌زمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در بلوار ولایت کوهبنان، اقدام به برپایی ۱۸ دیگ بزرگ آش‌ نذری کردند.
 
حجت‌الاسلام ابوحامد روح‌الامینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهبنان گفت: برای هشتمین سال متوالی در شب شهادت حضرت زهرا(س)، ۱۸ دیگ بزرگ آش نذری به همت هیئت‌ بنی‌الزهرا و خیرین شهرستان کوهبنان پخت و در میان ۱۰ هزار نفر از شهروندان کوهبنانی توزیع خواهد شد.
 
وی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه که بیش از دو هزار نفر از مردم ولایت‌مدار و بسیجی کوهبنان در آن مشارکت دارند ترویج فرهنگ فاطمی و علوی همچنین گسترش شعائر اهل‌بیت(ع) به‌ویژه در بحث اکرام و اطعام مردم است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهبنان افزود: برای پخت این آش نذری، بیش از ۶۰۰ کیلو بلغور گندم، ۵۰ کیلوگرم پیاز، ۱۵۰ کیلوگرم نخود، ۲۰۰کیلوگرم عدس، بیش از  ۲۰۰ کیلوگرم گوشت و… تهیه شد.
 
روح‌الامینی بیان کرد: برنامه‌ریزی این برنامه بر اساس یک سنت حسنه از حدود دو ماه پیش آغاز و هزینه‌های تهیه آش از طریق خیرین و کمک‌های مردمی تهیه شده است.
 
وی تصریح کرد: برگزاری مراسم روضه‌خوانی و زیارت‌‌خوانی حضرت زهرا(س)، برپایی ایستگاه صلواتی و فضاسازی در جلوی تکیه شهید روح‌الامینی، حضور دسته جمعی جوانان هئیت بنی‌الزهرا در مراسم یادواره شهدا در مسجد جامع کوهبنان از جمله برنامه‌های اجراشده در ایام فاطمیه هستند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
https://armanekerman.ir/vdcdx50f9yt0s56.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما