تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۰
۰
plusresetminus
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران:

سیره زندگی شهدا در جامعه تبیین شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران گفت: سیره زندگی شهدا در جامعه اسلامی تبیین شود.
سیره زندگی شهدا در جامعه تبیین شود
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ مراسم تجلیل از فرزندان و خانواده‌های معظّم شهداء صبح امروز چهارشنبه با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران در محل تالار ناجی جیرفت برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی شیرازی با اشاره به جنگ غزه، عنوان کرد: مقاومت مردم غزه نشات گرفته از خون شهدا و تجربیات شهید سلیمانی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید شهرستان جیرفت، گفت: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید «بهشت یک درب به نام درب جهاد دارد که این درب را خدا برای شهدا باز می‌کند.»

وی بیان کرد: در جلسه‌ای مقام معظّم رهبری فرمودند «شهید قیامت که می‌شود خدا به او دستور می‌دهد وارد بهشت شود اما شهید تمرد می‌کند از او سوال می‌کنند چرا وارد بهشت نمی‌شوی می‌گوید تا همسرم، پدرم، مادرم و فرزندانم وارد نشوند، من وارد نمی‌شوم این نشان می‌دهد که شهید یک ذخیره، شفاعت کننده و مدافع خانواده خود است.»

وی با اشاره به جایگاه مقام و منزلت شهید، ابراز کرد: قرآن کریم می‌فرماید «حضرت ابراهیم (ع) و رسول الله (ص) الگو هستند و شهید هم الگو است.»

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیرازی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان و شهدا ما برجسته است، اظهار کرد: سبک زندگی که ما می‌خواهیم انتخاب کنیم تا طبق آن الگو حرکت کنیم باید برگرفته از سبک زندگی شهداء باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران خاطرنشان کرد: در بیان خاطرات زندگی شهدا سعی کنیم خصوصیات اخلاقی، سبک زندگی و ویژگی‌های آنها را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه اکثر شهدای ما جوان بودند و در سن جوانی به جایگاه قرب الهی رسیدند، تصریح کرد: در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است و این نشان می‌دهد که شیوه شهدا، شیوه پیامبران بوده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیرازی بیان کرد: در سن جوانی که همه به دنبال مادیات، تجملات و اشرافی‌گری هستند اما شهدا به دنبال بندگی و ترسیم راه خدا بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران ابراز کرد: امام حسین (ع) عاشق رباب، زینب، علی‌اکبر و علی‌اصغر بود اما پذیرفت زیر سُم ستوران برود تا جامعه بشری دیندار، مسلمان بماند و آداب اسلام را در زندگی پیاده کنند تا عزّت بیابند.

وی ابراز کرد: نوع رفتار شهدا با همسر و خانواده از قله‌های اخلاق اسلامی است که باید در جامعه تبیین شود.

وی جایگاه فرزندان شهدا در نگاه حاج قاسم را رفیع قلمداد کرد و افزود: شهید سلیمانی تا آخرین لحظات حضور در نیروی قدس و تا پایان زندگی عاشق فرزندان شهدا بود بنابراین باید رفتار حاج قاسم با فرزندان شهدا را یک الگو برای خودمان قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیرازی با بیان اینکه حاج قاسم دو وصیت‌نامه یکی خطاب به فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله و دیگری خطاب به مردم کرمان دارد، گفت: در نامه‌ای خطاب به فرماندهان اسم قریب ۴۰ فرمانده را می‌نویسد و می‌گوید؛ قاسم اگر قاسم شد به خاطر شما بود اگر شما نمی‌جنگیدید قاسم، قاسم نمی‌شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران ادامه داد: در وصیت‌نامه خطاب به مردم کرمان می‌گوید؛ از شما کرمانی‌ها می‌خواهم تا پایان با ولایت بمانید.

وی اظهار کرد: سردار سلیمانی می‌گوید؛ اگر اعتماد شما مردم کرمان به فرمانده تیپ ثارالله نبود و فرزندان خود را به لشکر ۴۱ ثارالله نمی‌فرستادید من به تنهایی قادر به جنگیدن با دشمن نبودم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیرازی با اشاره به جنگ غزه، عنوان کرد: مقاومت مردم غزه نشات گرفته از خون‌های شهدا و تجربیات شهید سلیمانی است که در کنار پدران شما فرزندان شهداء آموخت و در سوریه و در جنگ با داعش به کار برد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران بیان کرد: در دوران جنگ هرگز فکر نمی‌کردیم روزی برسد که روابط ما با عراق عادی شود و نیروهای حشدالشعبی زیر نظر ما تعلیم ببیند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً آینده فلسطین هم مثل آینده ما است و پیروزی از آن مردم غزه و فلسطین خواهد بود و رژیم صهیونیستی همچون داعش نابود خواهد شد زیرا افرادی مثل شهید سلیمانی‌ها و سید رضی‌ها قطعاً روزگار رژیم صهیونیستی را سیاه خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیرازی یادآور شد: نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی سال گذشته خطاب به سران صهیونیست نوشت؛ ما اکنون در ۷۵ سالگی حکومت اسرائیل هستیم اما ۸۵ سالگی آن را نخواهیم دید.

منبع: پایگاه خبری دقیانوس

انتهای خبر/ امیری https://armanekerman.ir/vdcbwzb80rhbf9p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما