تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۹
۰
plusresetminus
رئیس هیئت مدیره صنعت‌پژوهان رستاک گفت: تولید فن‌های ضدسایش و غبارگیر در ایران برای اولین‌بار در کرمان درحال تولید است.
برای اولین بار فن‌های ضدسایش را در کرمان تولید کرده‌ایم
علی سعیدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان از تولید فن‌های ضدسایش برای اولین‌بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: این قطعه برای اولین‌بار در کرمان ساخته شده است و در واحدهای بزرگ معدنی که مباحث مربوط به گردوغبار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنعت‌پژوهان رستاک افزود: ما بیش از سه سال است که کار خود را با تولید محصولات دانش‌بنیان واقع در پارک علم‌ و فناوری شهرستان سیرجان آغاز کردیم و در مرحله پسا رشد قرار داریم.

وی با بیان اینکه در حال تبدیل شدن به یک شرکت فناور و دانش‌بنیان هستیم، گفت: سه نفر به صورت مستقیم با ما فعالیت دارند در حالی که از صفر شروع کردیم و هیچ حمایت نداشتیم.

سعیدی‌نژاد ارائه خدمات فنی و مهندسی را از دیگر فعالیت‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: به جز تولید محصولات دانش‌بنیان و منحصر به‌فرد توانسته‌ایم چند محصول تولید کنیم که ضمن اخذ مجوز دانش‌بنیانی هنوز برای بازار کار به صورت انبوه تولید نشده‌ است.

رئیس هیئت مدیره صنعت‌پژوهان رستاک افزود: امیدواریم که با تولید انبوه فن‌های ضدسایش برای کشور، در مقابل شرکت‌های خارجی همچون ایتالیا بایسیتم و عملاً واردات این محصول را به‌طور کامل قطع کنیم، گرچه که اکنون نیز وارادات آن محدود شده است.

وی ادامه داد: تولید فن‌های ضدسایش و غبارگیر در ایران برای اولین‌بار توسط شرکت فناور رستاک درحال تولید است و گرچه در نمونه تولید همتایانی دارد اما مزیت ما عمر طولانی و مقرون به صرفه بودنش به واسطه آلیاژ قوی که در آن به‌کار رفته است، بوده و عملاً راه را برای ورود محصولات خارجی سخت خواهد کرد.

سعیدی‌نژاد تأکید کرد: فن‌های ضدسایش برخی نمونه‌های داخلی دارد که هم بسیار بزرگ و سنگین هستند و هم میزان آلیاژ آهن به کار رفته در آن گران و سنگین است، اما فن ضدسایش شرکت رستاک با سبکی وزن و قیمتی به صورت نصف، و عمر طولانی‌تر سبب درخواست سفارش شرکت‌های بزرگ شده است.

رئیس هیئت مدیره رستاک در خصوص قیمت فن‌های ضدسایش گفت: بر اساس سفارش محصولی که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به ما داده شده قیمت این محصول(فن ضدسایش رستاک) نسبت به همتای خارجی‌اش هفتاد به سی بوده است و ما از صد درصد قیمت تنها هفتاد درصدش را برای ساخت مطالبه کرده‌ایم که این برای شرکت گل‌گهر هم مورد تعجب بوده‌است.

وی اذعان کرد: علت کاهش قیمت این محصول برای شرکت رستاک استفاده از مواد بسیار مرغوب و قوی با آلیاژی داخلی بوده که بهینه است و استفاده از ورقه ضد‌سایش مورد نصب بر روی فن‌خنک کننده به حداقل رسیده که هم وزن محصول را کاهش داده است و هم قیمت آن را، اما درکنار این خصوصیات عمر و کارایی‌اش را افزون ساخته است.

سعیدی‌نژاد تأکید کرد: ما حتی با محصولات داخلی هم رقابت می‌کنیم و این فن در کرمان برای اولین‌بار در کشور با این شرایط مقرون به‌صرفه ساخته شده است که اولین نمونه صنعتی و تجاری آن به طول دو متر در حال ساخت برای شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است.

رئیس هیئت مدیره رستاک با بیان‌اینکه ما یک سوم قیمت خارجی این فن‌ضد‌سایش را تولید می‌کنیم، خاطر نشان کرد: شرکت‌های فناور اگر با شرکت‌های تولید و صنعتی همراه و همسو شوند، بی‌شک هم خدمات خوبی دریافت خواهند کرد و هم محصولات جدیدتر و مقرون‌به صرفه‌تر تولید خواهد شد.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcjhoevvuqetyz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین