تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۸
۰
plusresetminus
مدیرکل پشتیبانی امور دام شمال استان کرمان خبر داد:

توزیع ۲۱۰۰ تن گوشت منجمد سفید و قرمز تاکنون

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان از توزیع بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تن گوشت منجمد، برای تعادل بازار و برنامه‌های مناسبتی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
توزیع ۲۱۰۰ تن گوشت منجمد سفید و قرمز تاکنون
احمد مسعودی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص آخرین وضعیت ذخایر گوشتی استان کرمان عنوان کرد: این ذخایر جزو ذخایراستراتژیک محسوب می‌شوندو تا کنون نیمی از این ذخایر توزیع شده است.

وی افزود: منابعی که به عنوان ذخیره استان کرمان در شرکت پشتیبانی و امور دام هستند، چه مباحث مربوط به نهاده‌های دامی و چه مواد پروتئینی گوشت مرغ به عنوان ذخایر استراتژیک محسوب می‌شوند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان در توضیح دخایر استراتژیک استان تأکید کرد: در واقع زمانی از این دخایر در سطح استان استفاده می‌شوند که یا کمبودی در سطح بازار ایجاد شود که ما باید با توزیع، این میزان کمبود محسوس شده را جبران کنیم و یا با افزایش قیمت نامتعارف روبه‌رو شده باشیم.

مسعودی با بیان اینکه معمولاً با هدف متعادل‌سازی قیمت‌ها به بازار ورود می‌کنیم، ادامه داد: افزایش قیمت نامتعارف معمولاً سبب می‌شود تا باعث نوسانات قیمت بازار شود که در این زمان شرکت پشتیبانی اموردام به دستور ستاد تنطیم بازار استان اقدام به توزیع مرغ و گوشت منجمد می‌کند، تا قیمت‌ها را متعادل کند.

وی ادامه داد: مجوز برداشت از ذخایر شرکت پشتبانی اموردام بر اساس تصمیم ستاد تنطیم بازار کشور و وزارت جهاد کشاورزی است، هرگونه دخل و تصرفی در ذخایر این شرکت معطوف به تصمیم‌گیری از سوی متولیان این ستاد در سطح کشور خواهد بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اذعان کرد: در سطح استان میانگین سالانه بین سه تا سه هزار و ۵۰۰  تن میزان مصرف گوشت سفید یا مرغ منجمد در شمال استان است.

مسعودی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ میزان توزیع مرغ منجمد ما در سطح شمال استان به ۴ هزار و پانصدتن نیز رسید، عنوان کرد: میزان توزیع مرغ منجمد استان در سطح عادی بین سه تا ۳هزار و پانصد تن است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری ۱۴۰۲ با توجه به مشکلاتی که در عرصه تأمین مرغ داشتیم، که به علت نوسانات تأمین و توزیع مرغ گرم در سطح کشور رخ داد، مجبور شدیم در سه ماهه اول بخش عمده‌ای از ذخایر در شمال استان توزیع شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام افزود: ما در همان سه ماهه اول سال نزدیک به نصف ذخایر مرع خود را توزیع کردیم که تقریباً ۱۴۰۰ تن بود درحالی که این اتفاق همیشه در سه ماهه پایان سال رخ می‌داد و بیشتر مورد استفاده در شب عید بود.

مسعودی تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به چهارصد تن هم در مناسبت‌های مختلفی که وجود داشته و بخشی هم برای تنطیم بازار، توزیع کرده‌ایم.

وی آخرین میزان توزیع گوشت سفید منجمد را یک هزار و ۸۰۰ تن عنوان کرد و گفت: هفته گذشته در جلسه تنظیم بازار این موضوع مطرح و مقررشد؛ تا یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد و ۴۰۰ تن گوشت قرمز را از وزارت کشور درخواست کنیم تا بتوانیم برای پر کردن ذخایر به استان وارد کنیم.

مدیرکل امور پشتیبانی و دام شمال استان در پایان خاطر نشان کرد: گوشت قرمز منجمد را نیز به میزان سیصد تن از اول سال جاری توزیع کرده‌ایم و با تدابیر ستاد تنطیم بازار امیدواریم که پیگیری شود تا میزان مورد نیاز  استان هرچه سریعتر به سردخانه‌های ذخایر ما تزریق شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

 

  https://armanekerman.ir/vdcdjj0fxyt0so6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین