تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۱
۰
plusresetminus
جلسه علنی شورای شهر کرمان با سرخط استعفا؛

موضوعات جناحی در قبول استعفای شهردار دخیل نیست

علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان گفت: این تصمیم به معنای بی‌مهری به شهردار نیست، در شورای شهر و شهرداری هم‌دلی وجود داشته و به‌هیچ عنوان موضوعات جناحی و خطی مطرح نبوده است.
موضوعات جناحی در قبول استعفای شهردار دخیل نیست
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» یکصدوشصت‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر کرمان با موضوع استعفای سعید شعرباف شهردار کرمان و تعیین تکلیف مدیریت شهرداری آینده برگزار شد.

در این جلسه سعید شعرباف شهردار کرمان بیان کرد: از مردم کرمان که دو سال و سه ماه پذیرای من و تیم‌مان بودند تشکر می‌کنم، مردم کرمان نجیب و دوست‌داشتنی‌اند، اگر عمری دهد حضور در میان آنان را بر خیلی از پست‌ها ترجیح می‌دهم.

وی ادامه داد: در آستانه سال ۱۴۰۳ با حجم وسیع اقدامات و پروژه‌ها روبرو هستیم که با همدلی شورای شهر و شهرداری مطمئنا بر زمین خواهند نشست و اتفاق تحولی با سرعت بیشتر اجرا می‌شود.
شعرباف اقدام و اعتماد شورای شهر نسبت به انتخاب فردی غیرکرمانی بر این منسب را کاری خرق‌عادت خواند و گفت: این نگاه متفاوتی در انتخاب بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «راه آرمان» بعد از رای‌گیری در خصوص استعفای سعید شعرباف از سمت خود به عنوان شهردار کرمان، این استعفا با ۷ رای موافق و ۴ رای ممتنع پذیرفته شد.

ایرانمنش: استعفای شهردار، دست شورای شهر را باز گذاشت
در ادامه این جلسه منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان بیان کرد: اقدام سعید شعرباف شورای شهر کرمان را از بن‌بست درآورد، در این دو سال صحبت‌ها و انتقادات بسیاری می‌شد و شاید هم ممکن بود که این یک‌سال نیز به همین رویه ادامه داشته باشد اما شعرباف پیش‌گام شد و صلاح را بر این دانست که دست را برای شورای شهر باز کنند که جای تقدیر دارد.
ایرانمنش استعفای شهردار کرمان را جای تقدیری دانست و بیان کرد: اگر مسئولیت‌ها را به چشم امانت ببینیم وقتی مسئولی از دوش‌مان برداشته می‌شود آن‌گاه آرامش خواهیم داشت.

چناریان: هیچ چانه‌زنی برای جریانات و گروه‌های سیاسی نباید باشد
حسین چناریان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه یکی دیگر از افرادی بود که در خصوص استعفای شهردار کرمان صحبت کرد و گفت: امروز یکی از روزهایی است که شورای شهر کرمان در این مقطع زمانd و شرایط به یک نقطه رسید که منجر به تصمیم‌گیری شد.
وی با بیان این‌که این تصمیم به نحوی کمک برای عبور از شرایط موجود و رسیدن به شرایط مطلوب بود، توضیح داد: این چند روز فضای رسانه‌ای، مردم گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی به دنبال این هستند که موضوع چیست؟
چناریان با اشاره به این‌که استعفای شهردار کرمان قریب یک‌سال است که در فضای مجازی و حتی شورای شهر مطرح بوده است، توضیح داد: اگر یک‌سال گذشته این تصمیم گرفته شده بود قطعا برای شهر کرمان و مدیریت آن بهتر بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به متن استعفای سعید شعرباف در خصوص انتخاب فردی  دیگر در منصب شهرداری و یا سرپرستی آن، گفت: این موضوع از لحاظ قانونی وظیفه شورای شهر است که اعضای شورای شهر کرمان باید در این رابطه تصمیم‌گیری کنند.

چناریان عنوان کرد: خارج از مسائل و موضوعات هیچ حب و بغضی در کار نیست و در آینده نیز هیچ چانه‌زنی برای جریانات و گروه‌های سیاسی نباید باشد ضمن این‌که انتظارم این است که نگاه صنفی به مسئله آینده کرمان و یا مطالبه‌ای برای شهردار نداشته باشند.

وی توضیح داد: خیلی ازگروه‌ها در بحث انتخاب شهردار مطالبات و درخواست‌هایی داشتند اما باید دانست که تصمیم‌مان از چند جهت از جمله محدودیت زمانی است ضمن این‌که شهردار جدید باید ادامه‌دهنده کارهایی باشد که در این مدت پایه‌گذاری شده است.

عضو شورای شهر کرمان تاکید کرد: کسی که بخواهد سکان شهرداری کرمان را برعهده بگیرد باید با نگاهی به گذشته، خیراندیشی و صلاح امر با پیشرفت و سرعت مناسب با اجرای پروژه‌هایی که باعث رضایت‌مندی مردم شود، فعالیت کند.

نادری: استعفای شهردار موضوع جناحی نبوده است
در ادامه علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان گفت: برای شخص من، سخت‌ترین روز تصمیم‌گیری بود، با شهرداری روبرو بودیم که فردی بسیار متدین، پرکار، باذکاوت و درحال خدمت به مردم کرمان بود، مسئله این است، فردی بسیار پاک‌نفس.
وی با اشاره به این‌که این تصمیم به معنای بی‌مهری به شهردار نیست، بیان کرد: او فردی بسیار پرتلاش و پاک‌نفس است اما به‌هرحال به دلایلی ضعف‌ها و ناهماهنگی‌هایی به‌وجود آمده که در جهت خدمت‌رسانی او مشکلاتی ایجاد شد.

نادری تاکید کرد: گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گیرد که بعضاً صحت ندارد ،در شورای شهر و شهرداری هم‌دلی وجود داشته و به‌هیچ عنوان موضوعات جناحی و خطی مطرح نبوده است.

امینی‌زاده: با اصل تغییر، زمان، شیوه و فرآیند موافق نبودم
محمد امینی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی در ادامه در خصوص استعفای شهردار کرمان گفت: من با اصل تغییر، زمان، شیوه و فرآیند موافق نبودم از عمق جان از تلاش شهردار محترم و برنامه‌های اجرایی او تشکر و قدردانی می‌کنم و البته از شما ( علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان ) و شعرباف برسر فرآیند این اتفاق گلایه داریم اما سروقت به مردم بیان خواهیم کرد.

در نهایت بعد از پذیرش استعفای سعید شعرباف از سمت خود جلسه شورای شهر کرمان در خصوص تعیین تکلیف مدیریت جدید شهرداری به گفتگو نشست.

علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان در این رابطه گفت: فردی که از قبل و از زمانی‌که تعویض شهردار کرمان مطرح شده بود که به ۱۰ ماه قبل برمی‌گردد و فردی به عنوان جایگزین مطرح بود.
وی ادامه داد: نهایتا به این نتیجه رسیدیم که محسن تویسرکانی به عنوان سرپرست و به دنبال آن به عنوان تصدی شهردار انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» پس از رای‌گیری توسط اعضای شورای شهر محسن تویسرکانی با ۱۰ رای موافق و یک رای ممتنع به  عنوان سرپرست شهرداری کرمان منصوب شد.

انتهای خبر/پسند
 
 
  https://armanekerman.ir/vdcawan6i49nem1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین