تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان خبر داد:

رتبه ۱۹ کرمان در کشور برای تعداد سمن‌های ثبت شده

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان در رابطه با تعداد سازمان‌های مردم نهاد ثبت شده از سوی وزارت وزش و جوانان دارای جایگاه ۱۹ در کشور است.
رتبه ۱۹ کرمان در کشور برای تعداد سمن‌های ثبت شده
 به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان کرمان روز گذشته میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه کمیته ورزش و جوانان‌ ستاد دهه فجر بیان کرد که تعداد سمن‌های ثبت شده در استان کرمان توازن ندارد و برخی شهرستان‌‌ها در این رابطه به خوبی کار کرده‌اند و برخی دیگر در این زمینه فعالت مناسبی نداشته‌اند.

همین موضوع باعث شد که با حجت سلطانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان در خصوص تعداد سمن‌های جوانان در استان کرمان به گفتگو بنشینیم.

وی در این رابطه گفت: در استان کرمان شهرستان‌های رابر، ارزوئیه و انار تا کنون سازمان مردم نهاد جوانان ثبت نشده و مجوز فعالیت نگرفته است، اما شهرستان کرمان با بیش از ۸۰ سازمان مردم نهاد جوانان پیش‌رو است که با توجه به جمعیت شهر کرمان و مرکزیت استان امری طبیعی است.

سلطانی ادامه داد: شهرستان‌های راور و شهربابک و ریگان باتوجه به جمعیت‌شان از نظر تعداد سازمان‌های مردم نهاد وضعیت مطلوب‌تری دارند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: در برخی از شهرستان‌های استان به دلایل مختلفی از جمله عدم آگاهی نسبت به کارکردهای سازمان‌های مردم نهاد و نقش آن‌ها در جامعه، در زمینه ثبت سازمان مردم نهاد عملکرد قابل توجهی نبوده است که می‌طلبد، مسئولین ادارات ورزش و جوانان این شهرستان‌ها نگرش جوانان را به این سمت هدایت کنند.

وی با اشاره به این‌که سازمان‌های مردم نهاد جوانان تحت نظارت این اداره کل در چهار حوزه کلی اجتماعی، ورزشی، اعتقادی_مذهبی و علمی_پژوهشی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: برخی از این حوزه‌ها دارای زیرشاخه‌های متعددی هستند اما بیش از ۶۰ درصد سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

سلطانی در خصوص حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان از سازمان‌های مردم نهاد گفت: عموما حمایت‌های اداره در رابطه با تسهیل کار سازمان‌های مردم نهاد در ارتباط با سایر دستگاه‌های دولتی در مسیر خدمات اجتماعی است، هم‌چنین هرساله دوره‌های توانمندسازی مختلفی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای سازمان‌های مردم نهاد استان‌ها در راستای حمایت‌ از آن‌ها و فعالیت‌هایشان برگزار می‌گردد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان‌ این‌که استان کرمان در رابطه با تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان، ثبت شده دارای جایگاه ۱۹ در کشور است ،عنوان کرد: از جوانان خلاق و صاحب ایده به‌ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان برای حضور در فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکت در عرصه‌های اجتماعی از طریق ثبت سازمان مردم‌نهاد دعوتمی‌شود.
  https://armanekerman.ir/vdcenv8znjh8xni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین