تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
معاون امور زیربنایی شهرداری کرمان بیان کرد:

کم‌بودن عرض کانال‌های فیبرنوری دلیل سرعت پائین آسفالت

معاون امور زیربنایی شهرداری کرمان به پایین بودن سرعت آسفالت کانال‌های فیبرنوری اشاره کرد و گفت: ۵۱۱ کیلومتر در شهر حفاری انجام شده، عرض کم کانال‌ها سبب کندی کار شده است.
کم‌بودن عرض کانال‌های فیبرنوری دلیل سرعت پائین آسفالت
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری 《راه آرمان》یکی از معضلاتی که این روزها در کوچه و یا خیابان‌های شهر کرمان به چشم می‌خورد کانال‌های حفاری‌شده‌ای‌ است که متاسفانه مشکلاتی برای شهروندان کرمانی ایجاد کرده‌اند.

کانال‌هایی که آسفالت و همسطح‌سازی نشده‌اند از این رو به گفته حسین چناران عضو شورای شهر کرمان سبب افزایش ۳۰ درصد تصادفات جرحی برای موتورسیکلت‌سواران نیز شده‌اند.

محمدرضا یحیی‌زاده معاون امور زیربنایی شهرداری کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با کندی آسفالت کانال‌های فیبرنوری گفت: متاسفانه مسئولین شرکت های‌وب کانال را به ما دیر تحول دادند و تقریبا کانال‌ها هشتم دی‌ماه صورت‌جلسه و به ما جهت اقدام تحویل داده شد.

وی ادامه داد: این شرکت تقریبا یک‌ماه و نیم حفاری در شهر انجام داد و طبیعتا همشهریان انتظار داشتند که شهرداری در این رابطه اقدامی انجام دهد اما در واقع دلیل تاخیر آسفالت بخش‌های حفاری‌شده در شهر این بود که شرکت های‌وب بیان کرده بود که حتما باید تست صحت لوله‌های فیبرنوری، انجام شود و بعد از آن شهرداری اقدام به آسفالت نماید، چرا که معتقد بودند ممکن است در بخش و یا جایی با پاسخ مناسب روبرو نشوند که در این‌صورت مجبور به کنده‌کاری مجدد خواهند شد.

یحیی‌زاده بیان کرد: از هشتم دی‌ماه که شرکت های‌وب اجازه آسفالت خیابان‌ها را داده است، شروع به آسفالت کرده‌ایم به گونه‌ای که روزانه ۱۵۰ تُن آسفالت برای کانال‌ها استفاده می‌شود البته اولویت آسفالت معابر درجه یک و مسیرهای پرتردد است.

معاون امور زیربنایی شهرداری کرمان ادامه داد: تا به امروز چیزی بالغ بر دو هزار تُن آسفالت برای کانال‌ها استفاده شده است و البته از هشتم دی‌ماه تا کنون یک روز بارندگی داشتیم که به‌غیر از آن، مابقی روزها همکاران در حال تلاش و آسفالت کانال‌ها بوده‌ و هستند‌.

وی به پایین بودن سرعت آسفالت کانال‌ها اشاره کرد و گفت: ۵۱۱ کیلومتر در شهر حفاری انجام شده، کندی سرعت به دو دلیل است اول آن‌که عرض کانال کم است و نمی‌توان هم‌چون پیاده‌روسازی و کارهای عمده سریع اجرا کرد و از طرفی هوا نیز سرد است و سریع آسفالت‌ها سرد و مشکلات فنی پیدا می‌کنند.

یحیی‌زاده عنوان کرد: یکی از دلایل تاخیر در روند اجرای کار این است که کانال را به مجموعه شهرداری دیر تحویل دادند اما در نهایت مجموعه شهرداری سعی دارد که دهم تا پانزدهم بهمن‌ماه معابر اصلی را آسفالت کند و معابر فرعی، درجه دو و سه را به اسفندماه موکول نماید.

معاون امور زیربنایی شهرداری، با تاکید بر این‌که در گام اول برای آسفالت کانال‌ها به صورت‌ منطقه‌ای نگاه نمی‌کنیم، عنوان کرد: در گام اول تاکیدمان بر آسفالت معابر درجه یک و پرتردد است و مطمئنا در هر منطقه‌ چنین معابری وجود دارد، به‌هیچ عنوان  اولویت آسفالت معابر،  منطقه‌ای نیست.

یحیی‌زاده با اشاره به این‌که معتقدم شرکت های‌وب در رابطه با منافع مردم کرمان کوتاهی کرد، تشریح کرد: این شرکت در ابتدا گفت که کل شهر را دست نزنید تا تست صحت‌سنجی را انجام دهیم اما اگر منطقه‌ای و خیابان به خیابان انجام می‌دادند ما نیز کم‌کم و منطقه‌ای آسفالت کانال‌ها را انجام می‌دادیم و اکنون با این مشکل روبرو نبودیم که یک‌دفعه ۵۱۱ کیلومتر کانال روی دست شهرداری بیفتد.

وی ادامه داد: اکنون این ۵۱۱ کیلومتر نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت آسفالت دارد البته هزینه‌های دیگر بماند، این موضوع بار مالی زیادی را به شهر اعمال کرده است اما خدمت‌رسانی به مردم وظیفه ما است، نکته این‌جاست که اگر این پروژه به‌صورت منطقه‌ای و یا خیابان به خیابان تحویل شهرداری داده می‌شد این‌گونه به مردم و مجموعه شهرداری فشار نمی‌آمد.

معاون امور زیربنایی شهرداری کرمان تاکید کرد: پیش از این در نشست‌هایی گه با نمایندگان شرکت های‌وب داشتیم، قرار بود که پنج ‌سانت از این کانال را برای محافظت از لوله‌های فیبرنوری بتن‌ریزی کنند و حتی خودشان بیان کردند که پنج سانت باقی‌مانده تا سطح خیابان را نیز بتن‌ریز و هم‌سطح‌سازی خواهند کرد اما شرکت مذکور علاوه بر این‌که با بتن از لوله‌های فیبر نوری خودش محافظت نکرد، کانال‌ها را نیز دیر تحویل شهرداری داد.
انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdccp4qsi2bq1e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین