تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۲۵
۰
plusresetminus
رئیس مرکز آموزش و فناوری سازمان صمت استان کرمان خبر داد:

طرح «پسادکتری» چاره‌ای برای چالش‌های بخش تولید

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان کرمان از ارائه طرح «پسادکتری» در راستای افزایش رشد و توسعه اقتصادی استان خبر داد.
طرح «پسادکتری» چاره‌ای برای چالش‌های بخش تولید
امین غفاری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» به طرح «پسادکتری» برای رفع چالش‌های بخش تولید اشاره کرد و گفت: در مرکز تحقق و توسعه وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت  این طرح عنوان شده و همه واحدهای تولیدی می‌توانند از این طرح استفاده کرده و راه را برای رفع چالش‌های تولیدی خود باز کنند.

وی ادامه داد: در واحدهای تولیدی و صنعتی معمولاً چالش‌هایی وجود دارد که روند تولید را با مخاطره روبه‌رو می‌کند، بنابراین با طرح «پسادکتری» می‌توانند به راحتی از مزایای آن برای تحقیق و پژوهش استفاده کرده و مشکلات این عرصه را حل کنند.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان کرمان عنوان کرد: چنانچه واحدی در بنگاه تولیدی و حوزه کاری خود دچار چالش شد و نیاز داشت تا با مباحث تحقیق و توسعه این مشکل را رفع کند، به‌راحتی می‌توانند در سامانه ساتع ثبت‌نام کرده و از ظرفیت طرح پسادکتری استفاده کنند.

غفاری‌نژاد اذعان کرد: در طرح «پسادکتری» استادان و نخبگان دانشگاهی به کمک صنعت آمده و در طرح‌های تحقیق و پژوهشی مختص آن واحد تولیدی سعی در رفع این مشکلات خواهند کرد و معمولاً افرادی هستند که قبلاً نیز در زمینه معدنی، صنعتی و غیره نیز دارای مقالات تحقیقاتی است و از قبل با مشکلات آشنا هستند.

وی طرح پسادکتری را تشریح کرد و گفت: در واقع این طرح پل ارتباطی بین بنگاه و واحدصنعتی در بخش تولید و استادان دانشگاه در بخش علمی خواهد بود، بعد از اینکه این ارتباط کلامی ایجاد شد یک قرداد دوطرفه منعقد شده و تحقیقات به صورت ریشه‌ای و بنیادین حل خواهد شد و اثرات آن در دراز مدت نیز باقی خواهد بود.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان کرمان اذعان کرد: این طرح در چهار عرصه  کاربردی، بنیادی، فناوری و صنعتی تحقیقات خود را ادامه خواهد داد، و بخش عمده‌ای از هزینه این تحقیقات دانشگاهی را وزارت علوم پرداخت خواهد کرد حتی در برخی از تحقیقات خیلی مهم نیز تا ۹۰ درصد را می‌پردازد.

غفاری‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند یک تعامل سازنده را بین صنعت و دانشگاه ایجاد کند و از سوی دیگر نیز سبب رشد، توسعه اقتصادی کشور و کاهش هزینه‌های وارداتی گردد.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcefv8zzjh8xfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین