تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۷
۰
plusresetminus
رئیس مرکز آمورش و فناوری سازمان صمت استان کرمان:

«بورسیه صنعتی» چالش کمبود نیروی متخصص را رفع می‌کند

رئیس مرکز آموزش و فناوری سازمان صمت استان کرمان از اجرای طرح بورسیه صنعتی که رافع چالش کمبود نیروی متخصص است، توسط وزارت علوم و تحقیقات در سطح کشور خبر داد.
«بورسیه صنعتی» چالش کمبود نیروی متخصص را رفع می‌کند
امین غفاری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»، به مزایای طرح رتبه‌بندی واحدهای تولید استان اشاره کرد و گفت: طبق بند «ب» ماده ۱۱ قانون جهش تولید دولت معافیت‌های مالیاتی خاصی را برای بخش تولید در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی در سامانه «اعتبار۱۴»  طبق قانون عنوان شده است و از ابتدای سال جاری بیش‌ از ۵۰۰ واحد تولیدی در این سامانه ثبت‌نام کرده و از مزایای مالیاتی که برایشان در نظر گرفته شده بهره بردند.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان کرمان اذعان کرد: در استان کرمان نیز «مجتمع فناوران سبز» در این سامانه ثبت‌نام کرده و به نتیجه قطعی رسیده  و توانسته است از این اعتبار مالیاتی بهره کافی را ببرد.

غفاری‌نژاد اذعان کرد: واحدهایی که طرح تحقیق و توسعه انجام می‌دهند حتماً در طرح رتبه‌بندی شرکت کنند و از مزایای آن بهره کافی و لازم را ببرند.

وی اذعان کرد: طبق مصوباتی که اعلام شده است واحدهای تولیدی که در مسیر تحقیق و توسعه گام برداشته‌اند می‌توانند از معافیت مالیاتی این طرح استفاده کنند گرچه دردسرهای کوچکی که ناشی از عدم‌آگاهی است برای ثبت‌نام کنندگان طرح رتبه‌بندی وجود داشته است اما می‌توان از تجربه افرادی استفاده کرد که این مسیر را به انتها رسانده‌اند. 

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان کرمان ادامه داد: موضوع دیگری که مورد بحث و تبادل نظر می‌تواند باشد، «بورسیه صنعتی» است زیرا ما در تأمین نیروی متخصص برای این بخش دچار چالش هستیم زیرا در بنگاه‌های اقتصادی متخصیصن این حوزه وجود ندارند، و بنگاه‌ها باید برای این حوزه دربه‌در دنبال نیروی ماهر بگردند.

غفاری‌نژاد ادامه داد: طرحی را وزارت علوم تحقیقات و فناوری با عنوان «بورسیه صنعتی» آغاز کرده است که بسیار می‌تواند در زمینه تأمین نیروی متخصص چالش استان را حل کند.

وی ادامه داد: بورسیه صنعتی به این گونه‌ است که دانشجوی خود را از ابتدا به سمت شغل‌ها و تخصص‌هایی که مورد نیاز بخش صنعت است، هدایت می‌کند و ضمن اینکه در حین تدریس کمک هزینه دریافت می‌کند در واحد تولیدی و صنعتی نیز کارورزی کرده و در نهایت بعد از اتمام تحصیل مستقیم وارد شغل مورد نیاز واحدتولیدی می‌شوند.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان کرمان اضافه کرد: وزارت علوم این طرح را از ابتدای سال جاری آغاز کرده و استان‌های صنعتی مانند یزد و اصفهان استقبال خوبی داشته‌اند.

غفاری‌نژاد اذعان کرد: امیدواریم این موضوع به واحدهای صنعتی استان کرمان نیز اطلاع‌رسانی شده و امیدواریم که مورد استقبال قرار گیرد تا چالش تأمین نیروی متخصص و ماهر را در استان برطرف کنیم.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات درباره بورسیه صنعتی به این لینک مراجعه کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی



  https://armanekerman.ir/vdcaoan6m49ne01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین