تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۲
۰
plusresetminus
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان:

اجازه نمی‌دهیم در انتخابات رفتاری خلاف مقرارت صورت گیرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: به بهانه مشارکت اجازه نمی‌دهیم رفتاری خلاف مقرارت صورت گیرد، تبلیغات هشت روز قبل از انتخابات آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل باید به‌ پایان برسد.
اجازه نمی‌دهیم در انتخابات رفتاری خلاف مقرارت صورت گیرد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» سید مهدی قویدل معاون قضایی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: در وضعیت خاصی در کشور و در سطح بین‌الملل قرار داریم از جمله شاهد اقدامات خصمانه استکبار جهانی با فلسطین و اقدامات تروریستی با اقصی نقاط کشورهای همسایه هستیم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی گلزار شهدا بیان کرد: استکبار جهانی به دنبال این بود که حضور باشکوه مردم را در چهارمین سالگرد شهید سلیمانی زیر سئوال ببرد.

قویدل با بیان این‌که به اقدام حماسی دیگری از جمله حضور در انتخابات نزدیک می‌شویم، ادامه داد: ایران تنها کشوری است که قانون اساسی آن به رأی گذاشته شده و به‌واقع مهد دموکراسی و مردم‌سالاری دینی تلقی می‌شود.
  
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان توضیح داد: دستگاه قضایی بنابر قانون‌اساسی مهم‌ترین وظیفه اش پشتیبانی از حقوق عامه مردم است، در راستای قانون انتخابات که مصوب ۱۴۰۲ است، دستگاه قضایی وظیفه پیشگیری از جرائم انتخاباتی را دارد از این‌رو دستگاه قضایی بدون دخالت در انتخابات موضوع پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با بیان این‌که در سال‌های گذشته هم با حضور در دستگاه قضایی شاهد امنیت بالای انتخابات بوده‌ایم، گفت: ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی
در استان کرمان تاکنون پنج جلسه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

وی افزود: در شهرستان‌ها تاکنون ۳۳ جلسه با ۱۷۲ مصوبه برگزار شده است ذیل این ستاد چهار کمیته از جمله کمیته تبادل اخبار و اطلاعات، کمیته رصد فضای مجازی، کمیته آموزش ارتقاء آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی، و کمیته حقوقی قضایی  تشکیل شده است.

قویدل اظهار کرد: تاکنون پنج جلسه در راستای هماهنگی و تبادل اخبار و اطلاعات برگزار شده و ۱۴۰ خبر در این خصوص جمع‌آوری شده، ۱۱ دوره آموزشی برگزار و هفت دوره آموزشی ضابطین در برخی شهرستان‌ها برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تاکید کرد: همچنین دوره آموزشی اصحاب رسانه در راستای آشنایی با جرائم انتخاباتی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کرمان برگزار شده که مسلماً این اقدامات برای برگزاری انتخابات با شکوه نقش ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه به اقدامات نامزدها و افرادی که با نامزدها همکاری می‌کنند اشاره کرد و گفت: برخی از این افراد تخلفاتی انجام داده‌اند که به آنان گوشزد شده است، سه پرونده قضایی در استان کرمان  در زمینه‌هایی چون تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و ... تشکیل شده است.

قویدل با تأکید بر این‌که کانال پیامکی در اختیار داریم، توضیح داد:  لیست نامزدها گرفته شده و پیامک‌های مربوط به تخلفات و جرائم را به نامزدها ارسال کرده‌ایم و سامانه «سجا» نیز آمادگی خود را برای اخبار انتخابات اعلام کرده است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی افزود: با تأکید رئیس کل دادگستری استان رعایت مُرّ قانون توسط کاندیداها، نامزدها، مجریان، ضابطین و.. الزامی است و نظارت باید صددرصد برابر قانون جاری و ساری باشد، کار خلاف قانون توسط ناظران، مجریان و... پذیرفته نیست، انتخابات حق‌الناس است.

وی با تأکید بر این‌که چنانچه جرم و تخلفی صورت گیرد بنابر قانون برخورد خواهد شد، توضیح داد: هیچ مقامی حق ندارد از جایگاه خود به له یا علیه کاندیداها استفاده کند، همچنین جرائم انتخابات و تخلفات احصاء شده و کتابی با عنوان انتخابات در آیینه قانون تهیه و در اختیار دست‌اندرکاران در امر انتخابات قرار گرفته است.

قویدل به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: احترام به قانون و مقرارت، ترویج فرهنگ انتخابات، مبارزه با سیاه‌نمایی دشمنان در امر انتخابات، افزایش مشارکت که اصحاب رسانه می توانند در امر خنثی‌سازی اقدامات دشمنان مؤثر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: به بهانه مشارکت اجازه نمی‌دهیم رفتاری خلاف مقرارت صورت گیرد، تبلیغات هشت روز قبل از انتخابات آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل باید به‌ پایان برسد.

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdce7v8zfjh8xvi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین