تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
۰
plusresetminus
دبیر نهضت سواد رسانه‌ استان کرمان:

آشنایی به تکنیک‌های اقناع یک ضرورت در انتخابات است

دبیر نهضت سواد رسانه‌ استان کرمان گفت: یکی از بسترهای مهم تبلیغات نامزدهای انتخاباتی فضای مجازی است بنابراین آشنایی مردم به تکنیک‌های اقناع برای یک انتخاب شایسته ضروری است.
آشنایی به تکنیک‌های اقناع یک ضرورت در انتخابات است
محمدکریم ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه با تعریف سواد در دنیای امروز و آگاهی نسبت به تکنیک‌های اقناع گفت: شاید برایتان جالب باشد که بدانید معنای سواد در طول زندگی بشریت و در هر دهه متناسب با توانمندی‌های انسان تغییر کرده است.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ استان کرمان ادامه داد: در ابتدا تعریف از سواد تنها به خواندن و نوشتن محدود می‌شد اما کم‌کم مهارت استفاده از رایانه و آگاهی داشتن به یک زبان خارجه تعریف جدیدی از سواد شد، خوب است بدانید که داشتن سواد به این موضوع هم ختم نشد بلکه سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه‌ای، علمی و ... از دیگر تعارف سواد و از جمله نیازهای بشر در طول زندگی‌اش شناخته شده است.

ابراهیمی به داشتن سواد رسانه‌ای در دنیای امروز تاکید کرد و گفت: یکی از برهه‌هایی که افراد می‌توانند با استفاده از علم و سواد خود رفتار بهتری نشان دهند و انتخاب مؤثرتری داشته باشند، دوران تبلیغات نامزدهای انتخاباتی است.

وی با اشاره به دنیای رسانه‌ای بیان کرد: از آن‌جا که امروزه یکی از بسترهای مهم تبلیغات نامزدهای انتخاباتی فضای مجازی است بنابراین آشنایی با تکنیک‌های اقناع در این فضا یک ضرورت است که می‌تواند افراد را به انتخاب شایسته نزدیک کند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ استان کرمان در ادامه به توضیح تکنیک‌های اقناع پرداخت و گفت: تکنیک‌های اقناع روش‌هایی هستند تا مخاطب را متقاعد به پذیرفتن خواسته‌های طرف مقابل می‌کند و یا در پایین‌ترین حد خود، سبب می‌شود تا افراد دست از مخالفت با او بردارند.

ابراهیمی به اثرگذاری غیرمستقیم تولیدات فضای مجازی بر ذهن و باورهای افراد اشاره کرد و توضیح داد: در بازار داغ رسانه‌ها باید به تکنیک‌ها مسلط بود در غیر این‌صورت در تله تکنیک‌ها قرار خواهیم گرفت و تشخیص درست از نادرست برایمان سخت خواهد بود.

وی افزود: تکرار، ترس، زیبایی، تطمیع، اغراق، برجسته‌سازی، همراهی با جماعت، مقایسه، استفاده از نمادها و ... از جمله تکنیک‌هایی هستند که رسانه‌ها از آن بهره می‌گیرند که البته آگاهی نسبت به هر کدام در دنیای امروزه یک ضرورت است.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ استان کرمان توضیح داد: خوب است بدانید که خداوند نیز برای اقناع کردن بندگانش نیز از تکنیک بهره جسته است و در کتاب مقدس قرآن کریم بارها و بارها از این تکنیک‌ها بهره‌گرفته است.

ابراهیمی ادامه داد: برای مثال در آیات برخی از سوره‌های قرآن خداوند به بهشت و زیبایی‌های آن اشاره کرده است این موضوع به تکنیک زیبایی برمی‌گردد و یا در آیاتی به توصیف جهنم پرداخته است که این موضوع به تکنیک ترس اشاره می‌کند، در برخی سوره‌های قرآن، یک آیه مدام تکرار می‌شود خب طبیعی است که بگوییم از تکنیک تکرار استفاده شده است.

وی تشریح کرد: بنابراین آشنایی به تکنیک‌های اقناع و داشتن سواد رسانه‌ای در دنیای امروز می‌تواند ما را در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌هایمان کمک کند.
انتهای خبر/ پسند

  https://armanekerman.ir/vdcgz79qyak9w74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین