تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۳
۰
plusresetminus
نخستین گردهمایی سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی استان کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به میزبانی شهرستان بردسیر برگزار شد.
برگزاری نخستین گردهمایی سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی استان کرمان
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ محسن روحی بر اهمیت پرداختن به فرهنگ بومی و محلی تاکید و گفت: هنرمندان موسیقی نواحی را به تولید آثار جدید مبتنی بر داشته‌های غنی فرهنگی و هنری ترغیب شوند و راه گرایش مردم و جوانان به این نوع موسیقی در مقابل موسیقی غیر بومی و بیگانه را، پژوهش در این عرصه و تولید اثر جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز کرد: این اداره کل از این نوع موسیقی فاخر حمایت می‌کند و گواه این مطلب را برگزاری سالانه جشنواره‌های منطقه‌ای و استانی موسیقی نواحی است که با استقبال کم‌نظیر هنرمندان، فرهیختگان و مردم هنردوست استان مواجه شده است.

در ادامه گردهمایی، سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی به بیان دیدگاهای خود پرداختند و پیشنهاداتی جهت پویایی هر چه بیشتر موسیقی نواحی و اقتصاد هنر در این حوزه ارائه کردند.

توجه هرچه بیشتر انجمن موسیقی استان به مقوله موسیقی نواحی و راه‌اندازی کمیته‌ای در این زمینه، لزوم تدوین دستورالعمل مشخص حاوی شرایط و ضوابط برای برپایی دوره‌های بعدی جشنواره نواحی استان، مساعدت در ثبت گروه‌های موسیقی فعال، لزوم همکاری شهرداری‌ها میراث فرهنگی و تامین اجتماعی درخصوص قراردادها و مسائل بیمه‌ای، توجه به مقوله‌سازی در کرمان، لزوم راه‌اندازی مکتب‌خانه موسیقی و همچنین برگزاری بزرگداشت هنرمندان موسیقی نواحی در شهر خودشان از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه وحید محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در موسیقی نواحی اصالت حرف اول را می‌زند و از هر چیزی مهم‌تر است، گفت: حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم و فرهنگ منطقه با خلاقیت‌های هنرمندان به دست می‌آید.

وی بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود حاکمیتی در زمینه حمایت از هنرمندان موسیقی نواحی استان تاکید کرد و ادامه داد: در خصوص مواردی همچون بحث آموزش‌های هنری، مشاغل خانگی، ثبت آثار هنری هنرمندان و همچنین خدمات بیمه‌ای و رفاهی صندوق اعتباری هنر مسائل مد نظر است.

در پایان جلسه وفایی فرماندار بردسیر نیز ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری منطقه، از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از هنرمندان شهرستان بردسیر تشکر کرد.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdccs4qs02bq148.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین