تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰
۰
۲
plusresetminus
فرمانده گردان حضرت علی‌اکبر (ع) گفت: ۱۸ بهمن‌ماه اولین یادواره شهدای سرباز سپاه ثارالله استان کرمان در محل حسینیه ثارالله کرمان در ساعت نُه صبح برگزار می‌شود.
اولین یادواره شهدای سرباز سپاه ثارالله کرمان برگزار می‌شود
حسن ضیاءالدینی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در خصوص یادواره شهدای سرباز گفت: تاکنون در کشور یادواره شهدای سرباز سپاه برگزار نشده است و کرمان اولین استانی است که قرار است یادواره شهدای سرباز سپاه را برگزار کند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۴۹ شهید سپاه استان کرمان تقریبا ۹۰ درصد شهدا مربوط به جنگ تحمیلی و مابقی مربوط به شهدای غدیر و بعد از آن هستند.

فرمانده گردان حضرت علی‌اکبر (ع) با اشاره به زمان و مکان برگزاری اولین یادواره شهدای سرباز سپاه ثارالله استان کرمان، بیان کرد: چهارشنبه برابر با  ۱۸ بهمن‌ماه اولین یادواره شهدای سرباز سپاه ثارالله استان کرمان در محل حسینیه ثارالله کرمان در ساعت نُه صبح برگزار می‌شود.

ضیاءالدینی به هدف برگزاری یادواره شهدای سرباز اشاره و بیان کرد: از بعد از جنگ تا کنون کمتر به شهدای سرباز توجه شده است، یادواره شهدای سردار و یا اقشار مختلف برگزار شده است و کمتر سربازان شهید مورد هدف بوده‌اند اما برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصمیم به برگزاری این یادواره کرده‌ایم.

وی افزود: گاهی فکر برخی سربازان این است که خدمت سربازی یک امر اجباری است اما با برگزاری چنین یادواره‌هایی به واقع الگوهایی به سربازان معرفی می‌شود که سربازانی نیز در راه اسلام و کشور جانشان را تقدیم کرده‌اند و نه تنها برایشان اجباری نبوده این بلکه یک انتخاب مقدس داشته‌اند و به این نقطه رسیده‌اند.

فرمانده گردان حضرت علی‌اکبر (ع) توضیح داد: درصدی از شهدا مربوط به شهدای غدیر که در حادثه اصابت هوایپما به کوه سیرچ رخ داد؛ درصدی دیگر شهدای سرباز در خصوص ماموریت‌های برون مرزی و مرزی و تعدادی نیز در حوادث اخیر کشور هستند.

ضیاءالدینی ابراز کرد:  از مجموع ۴۴۹ شهید سعی شده که به خانواده‌هایی که دسترسی بوده نیز دعوت شوند و علاوه بر بزرگداشت شهدا از خانواده شهدا نیز تجلیل شود.
انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdcc04qsx2bq1o8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

منصوری
با سلام ،شهدا در حیاتشان دست گیری می کردند ،امید است در ملکوت اعلی هم ،فراموش نشویم ،حسن عزیز تر از جانم،زهی سعادت که این افتخار نصیب و روزی شما گشت.
سلام بر شما ،زهی سعادت.
آخرین عناوین