تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۸
۰
۱
plusresetminus
دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی گفت: برخلاف ظاهر پژمرده و راکدی که از حجاب و چادر ترسیم کرده‌اند حجاب لازمه‌ یک زندگی شاد برای همه خانم‌ها است.
حجاب لازمه‌ یک زندگی شاد برای همه خانم‌ها است
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری راه‌آرمان در بحبوحه‌ای که گویی همه به دنبال تمدن‌گرایی و نقض حجابند، هستند؛ بانوانی که در سنگر حجاب رشد می‌کنند و بالنده می‌شوند. 

یکی از این بانوان، پزشک محجبه‌ای است که مادری را بر حرفه‌اش برتری داده است، همین امر سبب شد تا با او به گفت‌وگو بنشینیم.

_خودتان را معرفی بفرمائید؟

رضوان‌زمانی‌باب‌گوهری، متولد سال۱۳۷۲ در شهر زرند، فارغ‌التحصیل رشته پزشکی عمومی و خداروشکر دانشجوی دکترای تخصصی طب‌سنتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستم.


_ تا چه زمانی سرکار می‌رفتید و به چه دلیل ادامه ندادید؟


بعد از اتمام تحصیل دوره‌ عمومی، بخشی از طرح خود را در یکی از روستاهای زرند گذراندم و بعد از آن به علت اشتغال به شغل شریف مادری و آمادگی جهت آزمون تخصصی مدتی از کارکردن در خارج از خانه فاصله گرفتم و دارای دو فرزند به نام‌های علیرضا دوساله و معصومه یک‌ساله هستم.

_ نظرتان در خصوص حجاب را بیان می‌کنید؟

 حجاب لازمه‌ی یک زندگی شاد برای همه خانم‌هاست، برخلاف آن ظاهر پژمرده و راکدی که از حجاب و چادر ترسیم کرده‌اند حجاب یعنی ارزش زن به توانمندی‌های اوست نه به اینکه چقدر چشم یک مرد او را می‌پسندد. متاسفانه همانطور که در زمان جاهلیت زن را مورد استفاده مرد می‌دانستند در جاهلیت مدرن هم زنان خود را ابزار خدمت، مردان قرار دادند و اسمش را آزادی گذاشتند بله آزادیست برای مردان بی‌قید و بند و اسارت برای زن.

_ حجاب مانعی برای کارتان نیست؟


 حجاب نه تنها مانع کار نیست بلکه حجاب حواشی را برای یک خانم، کم می‌کند. باعث تقویت تمرکز او نسبت به اهدافش می‌شود. حتی در کشورهای غربی هم در دانشگاه‌ها، مراکز و سازمان‌ها، بانوان موظف به پوشش مشخص هستند بدون اینکه از نظر دینی به حجاب اعتقادی داشته باشند چون همه‌ی هدفشان بهره‌مندی از بانوان است و اساسا زندگی و شادی آن زن برای آنها اهمیتی ندارد. در محیط کار، تمرکز خانم روی کار باعث افزایش درآمد آنها می‌شود پس پوشش را واجب و لازم می‌دانند و خارج از محیط کار به دنبال استفاده ابزاری از او هستند پس حجاب را واجب و لازم نمی‌دانند. این میان تنها چیزی که اهمیت ندارد وجود زن است، بلکه تنها ملاک و معیار استفاده‌ی مردان است.

_ رفتار بقیه با شما وقتی می‌دیدند محجبه هستید چگونه بود؟


 عدم آگاهی افراد نسبت به اهمیت حجاب دلیل رفتارشان است، متاسفانه با توجه به تهاجم فرهنگی و عدم فرهنگ‌سازی و بیان واضح مطالب دین اسلام و نقش بی‌اندازه حمایتگرانه اسلام نسبت به زن ، نگاه جامعه به حجاب و به ویژه چادر ، نگاه درستی نیست و من هم معمولا شاهد این نگاه‌ها هستم.

_ بی حجابی تا چه میزان نشانه تمدن و پیشرفت است؟ 


 بی حجابی نه تنها ارزش و نشانه برتری نیست بلکه در طب سنتی ، اعضای بدن را به دو دسته کلی تقسیم می‌کنیم: اعضای‌رئیس(مغز و قلب) و اعضای خادم‌الرئیس. از هر فردی بیرسیم کدام یک از این دو با کلاس هستند کاملا مشخص است می‌گوید اعضای‌رئیس، چون به آنها خدمت می‌شود و خادم الرئیس قطعا کلاسش کمتر است. به نظر من بی‌حجابی یعنی خدمت به مردان بی‌قیدوبند، یعنی خدمتگزار بودن، بی‌حجابی با کلاس بودن نیست. تنها کسی لایق خدمت است که قدر آن خدمت را می‌داند و جبران می‌کند یعنی همسر.
 متاسفانه جریان جامعه به این سمت رفته که خانم‌های تحصیل کرده و شاغل و مخصوصا پزشک باید ظاهری موافق با نگرش‌های امروزی داشته باشند خوشبختانه در خانواده‌ای بزرگ شدم که همه مقید به حفظ حجابند و اتفاقا هر زمان که از رفتارهای جامعه دلگیر شدم، در مقابل محبت‌های همسر و خانواده‌ام را دریافت کرده‌ام. همیشه بازخوردهای منفی در جامعه وجود دارد و این کاملا طبیعی است.

_ یک توصیه‌ خودمانی به مخاطبین ما ؟


در جایگاهی نیستم توصیه کنم اما توصیه‌ای خواهرانه برای تمام دختران جهان با هر مذهب و ملیتی حجاب مختص به دین اسلام نیست، حتی فراتر از آن حجاب مخصوص دین نیست حجاب لازمه تساوی حقوق زن و مرد است لازمه حقوق زن است. استادی فرمود: بی‌حجابی حق زن نیست بلکه اضافه حقوق مردان است.
خواهرم حجاب فقط به تو فرصت می‌دهد که ارزشمند بمانی مثل پوشش صدف برای مروارید یک سخن کوتاه هم با خواهران محجبه، عزیزانم آب بدون پوشش باشد در یک محیط آلوده خودش هم متعفن می‌شود، پس پوشش لازم است و شما این را قبول دارید اما همین آب پوشیده اگر راکد بماند به مرور ارزشش کم می‌شود پس بیایید محجبه باشیم و پویا، همانطور که رهبری عظیم‌الشان فرمودند و همانگونه که امام زمانمان می‌خواهند به امید سعادت همه‌ی دختران و زنان دنیا به ویژه دختران و زنان ایران زمین.

انتهای‌خبر/ زارعی
https://armanekerman.ir/vdcepv8z7jh8xoi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

رمضان زاده
سلام و خسته نباشید به خانم دکتر زمانی
شما و امثال تون باعث افتخار این کشور و مملکت هستید.

دورود بر شما