تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: تجهیزات مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای قلعه‌گنج خریداری شده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای قلعه‌گنج بزودی به بهره برداری خواهد رسید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «راه آرمان»؛ اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش‌های محلی جنوب‌شرق کشور شامگاه (۱۵ بهمن‌ماه) به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبارجنوب، با حضور مسئولان، شاعران و هنرمندان استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌احمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش‌های محلی جنوب شرق کشور، گفت: در حوزه فرهنگ دو مبحث مهم مشکلات و معضلات فرهنگی را با جدیت دنبال میکنیم.

سید احمد حسینی با بیان اینکه جنوب کرمان در بحث سرانه فرهنگی مظلوم واقع شده، ابراز کرد: عدالت فرهنگی را دنبال می‌کنیم و در این راستا برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در مناطق مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را بازوانی توانمند برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دانست و اظهار کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شاهد اعتلای فرهنگ و هنر جنوب کرمان باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه فرهنگ و هنر جنوب کرمان سرآمد کشور است، اضافه کرد: متاسفانه آن طور که باید و شاید به این مهم توجه نشده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش و پیگیری کاری کنیم که هنرمندان جنوب کرمان به آنچه که حق مردم منطقه است، برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: ما فعل خواستن را صرف کردیم در کنار شما هستیم تا با همراهی و کمک شما بتوانیم خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان را احیاء کنیم.

وی بیان کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در هر شهرستان یک رویداد فرهنگی تعریف شود و براساس فرهنگ و سنت آن شهرستان از اجرای این رویدادها حمایت شود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی باید آسیب‌شناسی شوند، عنوان کرد: باید نقاط قوت و ضعف برنامه‌های فرهنگی را با آسیب شناسی بیابیم و در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تلاش کنیم تا برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: تعداد ۴۱۳ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش‌های محلی جنوب شرق کشور ارسال شد.

وی با اشاره به این که آثار برتر تجلیل می‌شوند، ابراز کرد: آثار ارسالی در دو بخش آزاد و مقاومت بودند که پس از داوری تعداد ۶ اثر در بخش آزاد و پنج اثر نیز در بخش مقاومت به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: تعداد ۱۲ اثر نیز از سوی داوران به‌عنوان آثار قابل تقدیر معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: تمام تجهیزات مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای قلعه‌گنج با اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان خریداری شده است و بزودی این مجتمع به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: رودبار ما

انتهای خبر/پورحیدر https://armanekerman.ir/vdca0an6m49neo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما