تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۴
۰
plusresetminus
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان خبر داد:

افتتاح کارخانه تایر راور با ظرفیت ۱۷۷۸ حلقه لاستیک روکش

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان از افتتاح کارخانه تعمیر تایرهای معدنی با ظرفیت تولید ۱ هزار و ۷۷۸ حلقه لاستیک روکش در شهرستان راور خبر داد.
افتتاح کارخانه تایر راور  با ظرفیت ۱۷۷۸ حلقه لاستیک روکش
مهدی حسینی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص افتتاح فاز اول مجتمع صنعتی لاستیک آریا در شهرستان راور عنوان کرد: این مجموعه صنعتی کار تعمیرات تایرهای معدنی و  تولید روکش تایرهای معدنی را انجام خواهد داد.

حسینی‌نژاد اظهار کرد: این مجموعه در شهرستان راور که از مناطق خوب ما هست، اما به لحاظ اقتصادی تاکنون سرمایه‌گذاری خوبی را تجربه نکرده بود، ایجاد شد تا روند توسعه را به این منطقه هدیه دهد.

وی ادامه داد: ما در استان کرمان ظرفیت خوبی از معدن داریم به نام بهشت معادن هم معروفیم، این نعمت بزرگی است که خداوند متعال به مردم کرمان عنایت کرده است، و بیش از ۸ میلیارد تن ذخیره قطعی با ۴۲ ماده معدنی شناخته‌ شده داریم.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر این مواد معدنی بخواهد برسر سفره مردم بنشیند باید صنایع فرآوری و خدماتی‌، محرکه‌ای که بتواند محصولات پیشرفته را با تکنولوژی روز دنیا در استان برنامه‌ریزی کند،  تعریف شود.

حسینی‌نژاد ادامه داد: درحال حاضر ما در استان با وجود توسعه ماده معدنی سنگ آهن یک توسعه و رشد بسیار خوبی را تجربه‌ کرده‌ایم که به‌نوعی شبیه ذوب‌آهن اصفهان است، کشور نیز برنامه‌ریزی کرده است که ۵۵ میلیون تن شمش فولادی را تولید کند که ۱۱ میلیون آن را کرمان باید تولید کند.

وی مدعی شد: استان کرمان برای رسیدن به تولید ۱۱ میلیون تن شمش فولاد باید زیرساخت‌های تولید صنایع فرآوری همچون گندله، کنسانتره، آهن اسفنجی و غیره ... را ایجاد کرده و افزایش دهد، فولاد از جمله صنایعی است که به‌عنوان صنعت مادر شناخته می‌شود و در شهرستان راور نیز کارخانه فولاد راور را هم ایجاد کرده‌ایم.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به دیگر صنایعی که کرمان به آن نیاز جدی دارد، اشاره کرد و گفت: صنعت لاستیک نیز از مهمترین صنایع پایین‌دستی است که برای تولید لاستیک‌های ماشین‌آلات معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسینی‌نژاد در ادامه اذعان کرد: نیاز استان به تعمییر لاستیک‌های سنگین و فوق‌سنگین سبب شد تا مجموعه لاستیک آریا را برای تولید روکش با ظرفیت ۱هزار و ۷۷۸ حلقه لاستیک روکش و ۲هزار تن کامپاند را در شهرستان راور با سرمایه‌گذاری خصوصی و حمایتی با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان ایجاد کنیم.

وی اذعان کرد: این واحد تولیدی هم نیاز استان را مرتفع می‌کند و هم از خروج ارز جلوگیری خواهد کرد و از همه مهمتر زمینه‌ساز اشتغال برای مردم راور خواهد بود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان افزود: این مجتمع در فاز اول زمینه اشتغال ۲۵ نفر و در فاز دوم نیز ۸۰ نفر و جمعا ۱۰۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

حسینی‌نژاد اذعان کرد: امیدواریم که این واحد صنعتی در شهرستان راور سبب رشد زیرساخت‌های این منطقه شود و توسعه صنایع کوچک و متوسط  را رقم زند.

انتهای خبر/ طهماسبی



  https://armanekerman.ir/vdcjohevyuqetvz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین