تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان خبر داد:

از افتتاح ۱۶ واحد کارگاهی فناوری تا پیشرفت ۵۰ درصدی تصفیه‌خانه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان مهم‌ترین برنامه‌های در حال احداث صنایع کوچک و وابسته استان کرمان را تشریح کرد.
از افتتاح ۱۶ واحد کارگاهی فناوری تا پیشرفت ۵۰ درصدی تصفیه‌خانه
حسین میجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» به مهم‌ترین پروژه‌هایی که در استان افتتاح و یا دردست احداث است اشاره و عنوان کرد: ما در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان، پردیس فناوری صنایع کوچک استان کرمان را در چهار واحد کارگاهی برای فاز اول افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: در پردیس فناوری، واحدهای فناور و دانش‌بنیانی که آماده‌کار هستند اما به هر علتی دچار مشکل مالی‌اند، یا در بحث سرمایه ثابت از ظرفیت خوبی برخوردار نبوده و عملاً شرایط ایجاد کارگاه را نداشته باشند، توسط سازمان صنایع کوچک و طرح‌های حمایتی در سازمان صنایع کوچک در استان کرمان، مکان و دفتر در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه با واحدهای فناور که کارگاه به آنها اختصاص داده باید به مرحله تولید برسند، افزود: در فاز دوم ۱۲ واحد دیگر هم درحال ساخت است، ضمن اینکه چهار واحد کارگاهی دیگر در شهر رفسنجان درحال احداث است و برنامه داریم که در جنوب استان کرمان هم این مسیر را ادامه دهیم.


ایجاد پردیس کارگاهی فناوری با اعتباری بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد تومان


میجانی ادامه داد: برای این ۱۶ واحد در فاز یک و دو اعتباری بالغ‌ بر ۳۵ میلیارد تومان تخمین زده شده بود که در فاز  توسعه‌ای این طرح خط انتقال آب و برق جمعاً با اعتباری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان شروع شده است و از ابتدای سال جاری نیز حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز از محل منابع شرکت شهرک‌ها هزینه شده است و تا پایان سال این عدد به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به دنبال تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان از شرق تا غرب و جنوب تا شمال هستیم، تأکید کرد: در این عرصه فاز دوم توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ نیز عددی به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان تجهیزات الکتریکال و مکانیکال خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه ۵۰ درصد پیشرفت فیزکی دارد، افزود: ابنیه مدول دوم تصفیه‌خانه ساخته شده است و ان‌شاءالله در بازه زمانی یکساله آینده در هفته دولت آماده بهره‌برداری خواهد شد.

شهرک صنعتی شماره ۴ کرمان با چالش تأمین برق روبه‌رو است


میجانی در ادامه آخرین وضعیت شهرک صنعتی شماره ۴ شهرستان کرمان را تشریح کرد و گفت: جدیدترین شهرک صنعتی استان کرمان است که نزدیک به یک‌سال عملیات اجرایی آن شروع شده، معابر و روشنایی آن ایجاد شده زیرا برق به میزان یک مگاوات تأمین شده و آب هم به این منطقه رسیده است.

وی بزرگترین مشکل این شهرک را تأمین برق صنعتی عنوان کرد و گفت: پست‌های برق اطراف شهرک فول‌بار( افزایش بار) هستند و نبود برق پایدار در این شهرک کاملاً ملموس است، که امیدواریم با مشارکت مدیران استان و شرکت برق منطقه‌ای پست جدیدی دراین منطقه ایجاد شود و مشکل رفع شود تا در بازه زمانی یک‌ساله این شهرک را در اختیار صنعت‌گران قرار دهیم.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcfc1dyvw6dmya.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین