تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۹
۰
plusresetminus
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۱۶/۵ همت حقوق دولتی در استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شده است.
واریز ۱۶/۵ هزار میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن کرمان به خزانه کشور
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ مهدی حسینی‌نژاد عصر امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در ششمین جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: امروز  ۱۳ دستور کار در خصوص بررسی مشکلات معادن و صنایع معدنی و طرح‌های غیرمعدنی است که با محدوده‌های معدنی تداخل دارند و در این شورا مطرح می‌شوند.

وی با اشاره به تبصره پنج ماده ۱۴ قانون معادن ادامه داد: با پیگیری‌های شورای معادن استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بخشی از این تبصره در قانون برنامه هفتم توسعه مصوب شد که مهم‌ترین آنها تأمین برق موردنیاز هم کشور و هم صنایع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: واحدهای معدنی و معادن که در حوزه انرژی خورشیدی هم در معدن و هم خارج از معدنشان سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند از ظرفیت تبصره پنج ماده ۱۴ قانون معادن استفاده کنند و با تصویب در وزارت نیرو این مهم را عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۱۶/۵ هزارمیلیارد تومان حقوق دولتی در استان کرمان وصول و به‌حساب خزانه واریز شده که امیدواریم  بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی را به استان داشته باشیم و مانند سنوات گذشته رخ ندهد.

 حسینی‌نژاد ادامه داد: از محل یک درصد عوارض آلایندگی معادن حدود ۴۱۸ میلیارد تومان از معادن استان وصول شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: اجازه داده شده که هر معدن‌دار در کنار حوزه معادنی خود تجهیزات تولید برق خورشیدی را مستقر و از معافیت‌های مصوّب استفاده کند که کمک زیادی به تولید برق کشور می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان ادامه داد: طرح تأمین برق فولاد راور با چند محدوده معدنی تداخل داشت که مصوب شده این طرح در مکان‌هایی که با این محدوده‌ها تداخل نداشته باشد، اجرا شود.

وی اظهار کرد: ۱۶ درصد از مساحت استان کرمان بلوکه سازمان انرژی اتمی است و توافق شده تا محدوده‌های معدنی را در قالب بسته‌های مشخص برای اکتشاف به این سازمان انرژی اتمی فرستاده و تعیین تکلیف شود.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcdon0f5yt0sx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما