تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
۰
plusresetminus
در یکصدوچهلمین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

اجرای بسته‌های تشویقی بافت قدیمی کرمان در ابهام

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان گفت: علی‌رغم این‌که بسته‌های تشویقی در خصوص بافت‌های قدیمی در سایر شهرهای کشور اجرایی شده اما این موضوع در کرمان در ابهام مانده است.
اجرای بسته‌های تشویقی بافت قدیمی کرمان در ابهام
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» یکصدوچهلمین جلسه علنی شورای شهر کرمان ظهر امروز برگزار شد.

علیرضا نادری رئیس شورای شهر در ابتدا با اشاره به اقدامات ددمنشانه رژیم کودک‌کش اسرائیل گفت: جنایتکاران در حال تلاش هستند تا فلسطین را از صفحه تاریخ محو کنند اما با اراده خداوند این مسئله اتفاق نخواهد افتاد و فلسطین خواهد ماند.

در ادامه این جلسه یکی از موضوعاتی که مورد بررسی قرار گفت تخفیفات ماده ۱۶ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن بود؛ باتوجه به این‌که اصل این موضوع قانونی است اما از جهت درصدهای تخفیفی از سوی شهرداری باید مورد توجه و تایید شورای شهر قرار می‌گرفت.

محمد امینی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی در این رابطه گفت: عنوان تخفیف منقضی است و در مورد درصدهایی که از سوی شهرداری داده شده نیز کار دقیقی صورت نگرفته است، اگرچه بین ۲۵ تا ۵۰ درصد تخفیف گذاشته شده است اما باید تعیین می‌شد که مربوط به بلوک اول یا دوم است از‌این‌رو معتقدم که کارشناسی درستی انجام نشد و مخالف این موضوع هستم.

حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه در این خصوص گفت: هیچ سیاسیت مشخصی در پیشنهاد شهرداری نبوده است به‌نظم باید مشخص می‌شد که برای مثال در جهت حمایت از توسعه بخشی، گروه و ... باشد بنابراین از نگاه آینده اجرایی و دارای نتیجه نیست.

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان اما در دفاع از این ماده و اجرا کردن آن گفت: بسته‌های تشویقی در خصوص بافت‌های قدیمی کار جدیدی نیست و علی‌رغم این‌که این موضوع از سال گذشته در سایر شهرهای کشور اجرایی شده اما این موضوع در کرمان در ابهام مانده است.

وی ادامه داد: اگرچه تخفیفات ماده ۱۶ در جای خود قابل بررسی است اما در این خصوص مصوبات متعددی داریم که به شهرداری ابلاغ شده که باید در بافت فرسوده اعمال شود ضمن این‌که همه می‌دانیم بافت فرسوده شهر بسیار مشکل دارد.

بیان کرد: بسیاری از شهرها بافت فرسوده شهر را ۱۰۰ درصد رایگان کرده‌اند باید توجه کرد که اگر به این موضوع توجه شود در سال‌های آینده شهرداری درآمد پایداری از این قِبل کسب خواهد کرد.

علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان در این رابطه اظهار کرد: به‌صورت ظاهری وقتی نگاه می‌کنیم برخی بلوک‌ها فرسوده نیست در عوارض نمی‌توانیم تخفیف دهیم ضمن این‌که قانونی نیز برای این کار وجود ندارد.

فتح الله مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری بهداشت و محیط زیست اما با بیان این‌که در مقابل مردم و شهر وظیفه داریم، توضیح داد: تنها نباید به دنبال منمافع بود بلکه بازدید میدانی هم باید انجام داد بافت فرسوده مشخص شده است و متاسفانه تبدیل به محل زندگی افاغنه و اتباع یگانه شده است.
انتهای خبر/ پسند 

  https://armanekerman.ir/vdcevo8zejh8xwi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین