تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
۰
plusresetminus
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از موضوعاتی که دشمن دنبال می‌کند از بین بردن استحکام درون دانشگاه و متزلزل ساختن اندیشه‌ها است.
دشمن به‌دنبال گرفتن استحکام دانشگاه‌ و متزلزل ساختن اندیشه‌ها است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» ظهر امروز دومین جشنواره علمی شهید چمران سازمان بسیج اساتید استان کرمان در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و ۲۲ بهمن گفت: یک‌بار دیگر مردم ایران، همه مذاهب، اقوام و گروه‌های سیاسی لبیک به امام‌شان گفتند و پای انقلاب و آبرو، عزت و شرف‌شان ایستادند.

وی با اشاره به جمله امام (ره) در بیانه سال ۶۶ در خطاب به حجاج ادامه داد: آن روز ایستادگی در راه خدا، در کوره آتش و تمامیت ارضی بود، مردم سرنوشت جنگ را تعیین کردند و پای همه‌چیز ایستادند اما جنگ امروز تنها یک جنگ سخت نیست بلکه جنگ نرم، ادراکی، شناختی در بستر فضای مجازی و بشدت پیچیده است، ظاهر را کار ندارد بلکه محتوا را هدف قرار داده است؛ بنابراین شما اساتید باید در برابر دشمن خدای امروز بایستید.
با ایجاد امید در دل نخبگان در جامعه نیز امید ایجاد می‌شود
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: اگر نخبگان را همراهی کنیم و در دل‌شان امید ایجاد کنیم بالطبع در جامعه نیز امید ایجاد خواهد شد و این مسئولیت سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس است که با جسم‌ها و در جنگ سخت می‌جنگیدیم.

سردار معروفی بزرگترین حدوث بشریت را تولد حضرت محمد (ص) دانست و توضیح داد: پیامبر برای سعادت بشریت مبعوث شد و دین او کامل‌کننده ادیان الهی است، بعد از ۱۳ سال وارد مدینه شد و حکومت تشکلیل داد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) سعادت بشری و احکام الهی را در زیر حکومت ترویج داد و از بین مردم سپاه تشکیل داد و بقای این حکومت را به مردم داد اما باید دید چه شد که این حکومت تبدیل به سلطنت شد و امام حسین‌ (ع) قیام کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که حادثه کربلا جهل عقل بود، اظهار کرد:
 این حادثه محاسبه مردم را تغییر داد، عاشورا بقای حدوث پیامبر شد و امروز به همین دلیل دین اسلام جاوید است.
امام (ره) ۱۵ سال کار نرم کرد تا توانست حکومت ستم‌شاهی را کنار بزند
سردار معروفی افزود: امام (ره) با تبعیت از حدوث پیغمبر، مکتب وحی، غدیر، عاشورا و بسترسازی ظهور قیام کرد، ۱۵ سال کار نرم کرد تا توانست افکار عمومی و نخبگی را در کنار هم قرار دهد و بعد از ۱۵ سال حکومت ستم‌شاهی را کنار زد و با نگاه و نظر مردم حکومت اسلامی را برپا کرد.

وی با تاکید بر این‌که امام (ره) پیامبرگونه اسلام ناب محمدی را احیا کرد، ادامه داد: مفهومش این است که انقلاب اسلامی ما فخر انبیاء و اولیای الهی است امروز بقای این حدوث بزرگ که برگرفته از حدوث نبوی و به‌دست نخبگان جامعه است، نخبگانی که در دین خدا، اسلام، اهل بیت و مردم ذوب شده‌اند و جان‌شان را برای ناموس و کشورشان تقدیم می‌کنند.
باید حوزه پیرامونی دانشجو را مراقبت کنیم
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این‌که امروز باید حوزه پیرامونی دانشجو را مراقبت کنیم و نه صرفا حوزه کتاب را، توضیح داد: دانشگاه باید سیاسی باشد و اگر دانشجویی مطالبه‌گری نکند دانشجو نیست، دشمن ذهن دانشجو را مردد کرده است و اکنون مسئولیت سنگینی بر دوش ما به عنوان بچهای و مدرسین انقلاب است.

سردار معروفی با اشاره به نطالعه کتابی که در دوران اسارتش که توسط بعثی‌ها به اردوگاه داده شده بود، گفت: راهکارهایی در این کتاب آورده شده بود در این رابطه که در ایران باید کاری کنیم که خمینی (ره) کرد، خمینی (ره) ۱۵ سال نرم بر روی ذهن‌ها کار کرد و ما نیز باید چنین رفتار کنیم نکته دوم این بود که خمینی (ره) بچه‌ها را بزرگ و تربیت کرد و با اطفالی که بزرگ کرد، انقلاب کرد و بعد جنگ را تمام کرد  نکته سوم این بود که باید به اقوام و مذاهب ایران القا کنیم که مذاهب و اقوام در ایران نقش ندارند و نکته چهارم این بود که باید جلوی الگوسازی ایران را بگیریم.

وی با تاکید بر این‌که دشمن برای جلوگیری این الگوسازی به دنبال این است که زیبایی ایران اسلامی و انقلاب اسلامی را بگیرد، تاکید کرد: ما با زیبایی‌هایمان برای اسلام اهل‌بیتی الگو و ام‌القری جهان اسلام هستیم.
بزرگترین زیبایی در ایران و ایرانی عفت است
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حوزه برهنگی گفت: عده‌ای به سادگی از این موضوع می‌گذرند اما بزرگترین زیبایی در ایران و ایرانی عفت است، این عفت زن و مرد ندارد باید دانست که دشمن این عفت را مورد هدف قرار دارد و دلیل آن بی‌ناموسی و زدن قاعده اصلی سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و اکنون چیزی که خودشان قبول ندارند وارد کشور ایران می‌کنند.
حاشیه شهرها خاستگاه دشمن و محل تولید هر نوع ناهنجاری است
سردار معروفی با بیان این‌که حاشیه شهرها خاستگاه دشمن و محل تولید هر نوع ناهنجاری است، عنوان کرد: مسئولین ما خوابند با نگاه سیاسی پیش رفتند و مردم را شقه شقه کرد در حالی‌که راه برون رفت از مشکلات، تفکر مکتب شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: دشمن برای این‌که فحشا و منکر را فعال کند ازدواج سیاه را سفید مطرح کرد از این رو فاصله ازدواج، عدم فرزندآوری و ..‌ رخ داد در حالی‌که وهابیت تغییر نگاه سیاسی را با فرزندآوری قبول دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمن مشروبات و اعتیاد را در دانشگاه محور اصلی قرار داده است چراکه خاستگاه مشروبات الکی و اعتیاد به بی‌ناموسی می‌رسد و با این اتفاقات زیبایی‌ها  ایران گرفته می‌شود و از الگوسازی جلوگیری خواهد شد.

سردار معروفی با تاکید بر این‌که جمع نخبگی و دانشگاه باید برنامه تولید کنند و دانشگاه باید اقتصاد را نوین و فن‌آور کند، تشریح کرد: متاسفانه حوزه‌های کوچک اقتصادی را تعطیل کردیم، جوان را از کار گرفتیم و سن ازدواج را بالا بردیم.
هدف‌گذاری امروز دشمن انتخابات است
وی هدف‌گذاری امروز دشمن را انتخابات دانست و بیان کرد:  دشمن دو مثلث جدی پیش بینی کرده، مثلث اول تخریب، تضعیف و انشقاق است و در انشقاق یک مثلث با هدف انشقاق مردم با حاکمیت، امام با امت، انشقاق قومی و مذهبی است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: اکنون همه دوستان ما در جهان اسلام می‌خواهند ببیند که در ایران چه اتفاق خواهد افتاد، و دشمنان کمین کرده‌اند، همه پرونده‌ها از روی میز به زیر میز رفت  چرا که بزرگترین خروجی انقلاب اسلامی،استقلال سیاسی است اما باید دانست که اول حضور و بعد انتخاب مهم است.
اساتید بدانند اولین موضوع دانشگاه‌ها، استحکام‌بخشی است
سردار معروفی بیان کرد: بزرگ‌ترین نگرانی‌ من نسبت به آینده دانشگاه‌ها عدم استحکام است، یکی از موضوعاتی که دشمن دنبال می‌کند از بین بردن استحکام درون دانشگاه است، اساتید باید بدانند که به عنوان نخبگان انقلاب و بچه‌های حاج قاسم اولین موضوع استحکام‌بخشی دانشگاه است و در کنار آن تقویت ارادت، اراده و بالا بردن آستانه تحمل است.

وی تاکید کرد: مناظره‌ها باید جدی باشد و باید برای آن وقت گذاشت، همه باید گوش دهند و پاسخ دهند، نگذارید ذهن‌ها مردد بماند تا در بزنگاه نفهمد که به کجا برود.
دشمن به‌دنبال گرفتن استحکام دانشگاه‌ها و متزلزل ساختن اندیشه‌ها است
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که در صورت استحکام‌بخشی، خرمشهرها فتح خواهند شد، کربلای پنج، والفجر هشت با استحکام فتح شد، استحکام پایه است و دشمن به‌دنبال گرفتن استحکام و متزلزل ساختن اندیشه‌ها است نقش اساتید در این حوزه جدی است.
شرط موفقیت خدمت بدون نگاه سیاسی، قومی و مذهبی است
وی با اشاره به این‌که شرط موفقیت ما این است که بدون نگاه سیاسی، قومی و مذهبی خدمت کنیم، اظهار کرد: باید به سمت موضوعاتی رفت که مربوط حوزه ملی است، اولین بحران ما آب است و این موضوع در کرمان جدی است، دوم بحران جمعیت است.

سردار معروفی به کلان مسئله اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و گفت : در کلان مسئله فرهنگ مکتب شهید سلیمانی باید تعریف شود، قله این مکتب کرمان است و کرمان تولیدکننده این حرکت زیبا با نظاماتش است، در حوزه فرهنگ باید دید که استان کرمان متفاوت است، شرق، غرب و جنوب استان با یکدیگر متفاوت است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: برای مکتب شهید سلیمانی یک مثلث ایجاد کردیم، اندیشه، فرصت و مردم ضلع های این مثلث است، اگر اندیشه زیبا شد عمل هم زیبا خواهد شد، نمی‌شود نماز شب را زیبا نبینیم اما بخواهیم یک ساعت قبل از نماز صبح بلند شویم و نماز بخوانیم، نمی‌شود ولایت را زیبا نبینیم اما با میل او عمل کنیم در واقع چیزی که حاج‌قاسم را حاج‌قاسم کرد اندیشه زیبا و نگاه او به انجام رسالتش بود و این رسالت مکان، زمان و لباس نمی‌خواهد.

سردار معروفی ادامه داد: ضلع دوم فرصت است، شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است، در زیر پیکر پاک اون ۲۵ میلیون نفر ضجه زدند،حا‌ج‌قاسم خروجی انقلاب است و استاد و مربی او امام خامنه ای است.
باید به دنبال تولید اندیشه حاج‌قاسم باشیم
وی افزود: ضلع سوم مردم است، حاج‌قاسم اعتقاد داشت هرکس به اندازه نخ قرقره به نظام وصل است آن را با ریسمان باید نگه داشت این یک راهبرد است و حکمت دارد، حاج‌قاسم معتقد بود که باید فدای مردم، انقلاب و ولایت شد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: باید به دنبال تولید اندیشه حاج‌قاسم باشیم و نه تولید سرلشکر و ...، مکتب شهید سلیمانی باید تبدیل به واحد درسی جدی در مدارس نبدیل شود چرا که این مکتب می‌تواند به مصونیت کشور و ملت ما کمک کند.
انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdcfx1dy0w6dmma.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین