تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۵
۰
plusresetminus
در وصیت‌ شهید «عباس قرایی» آمده: خواهرانم مى‌خواهم كه همچون زينب باشيد، (او) را بشناسيد و تحمل صبرش را در مصيبت، سرلوحه خود قرار دهید.
با حفظ حجاب، حضرت زینب(س) را خشنود کنید
به گزارش گروه فرهنگ و اجتماع پایگاه خبری «راه آرمان»؛ شهید «عباس قرایی کوه‌پنجی» چهاردهم‌ فروردين ۱۳۳۷، در روستای كرنگان جبالبارز از توابع‌ شهرستان جيرفت زاده ‌شد.

وی تا پايان مقطع ابتدايی درس ‌خواند، به‌عنوان سرباز ارتش به ‌جبهه ‌اعزام شد.‌ سرانجام در هفدهم ‌ارديبهشت ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثراصابت تركش به‌ شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای جيرفت قرار دارد.

وصیت‌نامه شهید «عباس قرایی کوه‌پنجی» را مرور می کنیم:
 
بسم رب الشهداء والصديقين 
 
ولاتحسبن الذين قتلو فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون
 
 كسانی‌كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده مپنداريد بلكه آنان زنده‌اند و نزد پروردگار روزى می‌خورند. با درود به بنيان‌گذار جمهورى اسلامى ايران امام خمينى و مردم شريف و مبارز ايران.
 
(در این مرحله) از زمان انسان بايد تصميم بگيرد و راه نهايى خود را انتخاب كند، يا به‌سوى خداوند برود و يا به‌سوى شيطان، پس راه خدا را انتخاب مى‌كنيم و به‌سوی خداى خويش مى‌رويم و اگر در اين راه شهيد شدم افتخار من اين است.
 
اگر من كشته شدم فقط دعا كنيد كه مرا جزء شهيدان درگاهش قرار دهد و به مادرم بگویيد كه مادر آرزوى ديرينه من برآورده شده است و مادر اگر گناهى در حق تو كرده‌ام به‌خاطر خدا مرا ببخش، چون تو اگر نبخشى خدا هم نمى‌بخشد.
 
 پدر جان من كه براى تو خدمتى نكرده‌ام و براى شما كارى نكرده‌ام، و از شما درخواست مى‌كنم به‌خاطر خدا و به‌خاطر امام فرزند حقيرت را ببخش، پدر جان خدا تمام اسماعيل‌هاى خود را آماده كن، مبادا اگر فرزندانت در راه الله حركت كردند و يا شهيد شدند غمى به چهره مردانه‌ات بنشيند.

برادرانم سعى كنيد كه راه خدا را انتخاب كنيد، چون بهترين راه‌ها راه الله است.
 
از خواهرانم مى‌خواهم كه همچون زينب باشيد، او را بشناسيد و تحمل صبرش را در مصيبت، سرلوحه خود قرار دهيد و با حفظ حجاب و عفت او را خشنود کنید.
 
والسلام عليكم و رحمته‌الله و بركاته

منبع: نوید شاهد کرمان

انتهای خبر/س
https://armanekerman.ir/vdchzwnzx23nxxd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین