تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۰
۰
plusresetminus
مدیرعامل قشم ولتاژ گفت: ما به‌عنوان اولین طراح و سازنده ربات‌های هوشمند و صنعتی در کرمان شناخته شده هستیم که پنج محصول در سبد محصولات ما قرار دارد.
اولین طراح و سازنده ربات‌های صنعتی در ایران هستیم
امید بارزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص تولیدات بر محور رباتیک در استان گفت: شركت مهندسی برق و الكترونيک قشم ولتاژ به‌عنوان یک شرکت با محصول دانش‌بنیان از سال ۱۳۷۸ با بيش از دو دهه سابقه فعاليت در حوزه طراحی و ساخت انواع ربات‌های هوشمند فعالیت دارد و ما به‌عنوان اولین طراح و سازنده ربات‌های هوشمند و صنعتی در کرمان شناخته شده هستیم.

وی به محصولات تولیدی این واحد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: اولین محصول ما به‌عنوان ربات پژوهشی صنعتی سه درجه آزادی دلتاQV-DR-۰۱، نام دارد که  به‌طور کلی این ربات عمده کاربردش در بسته‌بندی و مونتاژ در صنایع موادغذایی، دارویی و... است که با حذف تماس مستقیم دست انسان با مواد‌غذایی و دارویی، احتمال آلودگی و انتقال بیماری از سوی انسان را از بین می‌برد.

مدیرعامل قشم ولتاژ با بیان اینکه ما ربات QV را برای حمل وسایل بر روی پالت‌ها را با وزن زیر ۲۵ کیلوگرم طراحی کردیم و موفق بود، بنابراین نوع دو آن را نیز طراحی کردیم، ادامه داد: دومین ربات ما نوع صنعتی پالتایزر چهار درجه آزادی با بار قابل حمل ۲۵ کیلوگرم QV-PAL-۴DEG-B است، این ربات‌ها وظیفه جابه‌جایی و قرار دادن محصولات بر روی پالت‌ها در وزن‌های مختلف را دارند که باعث کاهش ریسک خرابی در جابه‌جایی، نظم بالا، پاسخ‌گویی به‌سرعت بالای خط تولید، می‌شوند.

بارزی به دیگر محصول فناور این واحد تولیدی  به‌نام سِت آموزشی تابلو برق ایستاده سولار QV-SOLAR-DC-T، اشاره کرد و گفت: این دستگاه باتوجه‌به افزایش اهمیت روزافزون انرژی سولار در صنعت و دانشگاه و پیرو تقاضای مشتری به شکل ماژولار، ساخته شده است.

وی تأکید کرد: مجموعه پژوهشی سیستم رباتیک هوشمند QV-MEC-۰۸، را هم به همت نخبگانی و متخصصان جوان طراحی کردیم، این مجموعه‌ به‌منظور آموزش سیستم‌های کنترل پیشرفته و همچنین تجهیزات پنوماتیک و سنسوریک که کاربری زیادی در صنایع دارند طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل قشم ولتاژ به آخرین محصول ساخته شده در این واحد تولیدی اشاره و خاطر نشان کرد: موبایل ربات موبات پیشرفتهQV-MOBOT۱-PRO از بهترین نوع اختراعات این مجموعه است زیرا این ربات یک ربات متحرک کوچک است که از نظر تقسیم‌بندی از نظر نوع حرکت، عضو خانواده ربات‌های متحرک چرخ‌دار محسوب می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdciz3az5t1app2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین