تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۹
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان:

مجلس چراغ هدایت دولت و ملت را در دست دارد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان ضمن دعوت آحاد مردم به حضور در انتخابات گفت: مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست.
مجلس چراغ هدایت دولت و ملت را در دست دارد
مصطفی جعفری کرمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» حضور در انتخابات پیش‌رو را بسیار حائز اهمیت دانسته و مردم، استادان و دانشجویان را برای حضور در این حماسه دعوت کرده و افزود: قطعاً حضور مردم پشتوانه بسیار محکمی برای کشور و نظام ایران اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد: مشارکت مردمی درانتخابات در برهه فعلی، سبب کاهش فشارها بر ایران، تلاش مضاعف و اقدام مؤثر مسئولان و فعالان سیاسی برای رفع مشکلات مردم خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان تأکید کرد: مشارکت فعالانه در گفتگوها و مباحثات عقلانی پیرامون مسائل جاری و پیش‌روی کشور و آگاهی‌بخشی انتخاباتی جزء مسئولیت‌های اجتماعی و مدنی همه دانشگاهیان است.

معاون علمی و پژوهشی بسیج اساتید استان کرمان مشارکت در انتخابات را اهم موضوعات کشور دانست و گفت: شایسته است که اعضای هیأت علمی و دانشجویان با حضور خود در برنامه‌ها و فعالیت‌های آگاهی‌‌بخش سیاسی، دیگران را به مشارکت آگاهانه و مسئولانه در انتخابات پیش‌رو تشویق کنند.

جعفری کرمانی‌پور اذعان کرد: مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست درحالی‌که چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد.

وی افزود: مجلس، پایگاه اساسی نظام، مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی ملت‌ در تصمیم‌گیری‌ها و مظهر اراده ملی بوده و بدیهی است هرچه انتخاب مردم آگاهانه‌ و متخصصانه‌تر باشد، افراد شایسته‌تری وارد مجلس
خواهند شد، که در این صورت مجلسی کارآمد و پاسخگوتر شکل خواهد گرفت و نتیجه این انتخاب برای کشور مفیدتر و سازنده‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان اذعان کرد: فضای سیاسی دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله فضاهایی است که مورد توجه قرار می‌‌گیرد، زیرا این محیط و مجموعه‌های دانشجویی یکی از بازیگران بسیار مهم در انتخابات هستند.

جعفری کرمانی‌پور عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند برای فضای کلان رسانه‌ای کشور نیز تعیین‌کننده‌ باشند و هر چقدر به این فعالیت‌های اساتید و دانشجویان بیشتر اهمیت و ضریب داده شود، شاهد کثرت فعالیت‌های انتخاباتی در متن دانشگاه خواهیم بود و بالتبع آن این فعالیت‌ها هم در متن جامعه تسرّی پیدا خواهد کرد.

وی مدعی شد: انتظار می‌رود که همه آحاد و اقشار مختلف، بالأخص دانشگاهیان و اساتید بسیجی، با حساسیت و با درک شرایطی که هم به لحاظ ملی و هم به لحاظ بین‌المللی داریم، زمینه حضور پرشکوهی را برای شرکت در انتخابات فراهم کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان ادامه داد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی کمک می‌کند تا بتوانیم با افزایش مشارکت در انتخابات قدرت نظام جمهوری اسلامی را نشان دهیم، ولی در کنار حضور پرشور باید با جدیت تلاش کنیم تا انتخاب اصلح داشته باشیم.

جعفری کرمانی‌پور با بیان اینکه باید تلاش کنیم کسانی را برای مجلس انتخاب کنیم که دغدغه مسائل و مشکلات مردم را داشته باشند، گفت:  افرادی که روانه بهارستان می‌شوند، باید بتوانند هم در قانونگذاری، هم نظارت بر اجرای قانون و هم در انتخاب وزیران کارآمد برای کابینه دولت نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

وی در پایان ضمن دعوت از مردم ولایتمدار کرمان، جهت حضور پرشور در انتخابات یازدهم اسفندماه خاطر نشان کرد: امیدوارم ثمره این حضور را در پیشرفت و پیشبرد اهداف جامعه اسلامی شاهد باشیم.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcfc1dymw6dmja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین