تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۹
۰
plusresetminus
مدیر اکتشافات شرکت ملی مس خبر داد:

چالش‌های اکتشاف و رشد ۸۵ درصدی حفاری

مدیر اکتشافات شرکت ملی مس با اشاره به انجام ۳۷۵ هزارمتر حفاری از ابتدای امسال تاکنون، از رشد ۸۵ درصدی حفاری نسبت‌به سال گذشته خبر داد.
چالش‌های اکتشاف و رشد ۸۵ درصدی حفاری
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» مجید خسروجردی در دومین همایش تخصصی اکتشاف استیل پرایس افزود: امروزکمبود نیروی انسانی متخصص در موضوع اکتشافات مشهود است و شرکت‌های مشاور و پیمانکار از این مسئله رنج می‌برند.

وی با تفکیک تجهیزات و ماشین‌آلات اکتشافی به دو بخش سطحی و عمقی، گفت: در موضوع تجهیزات اکتشافی سطحی، در نقشه‌برداری توانستیم کمی به‌جلو برویم و تهیه نقشه‌های توپوگرافی با پهپاد سرعت پیدا کرده و انجام می‌شود، اما در ژئوفیزیک و واردات دستگاه‌های برداشت ژئوفیزیک مشکل داریم.

مدیر اکتشافات شرکت ملی مس ادامه داد: همچنین در دستگاه‌های آنالیزور دستی که به‌توان در زمین مورد اکتشاف آنالیز سریع از عناصر داشت و برای تصمیم‌گیری مراحل حفاری استفاده کرد، مشکل داریم.

وی اضافه کرد: در دستگاه‌های هایپر اکسپکترال و مولتی اکسپکترال که به منظور دستیابی راحت‌تر به محدوده‌های مستعد معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مضیقه هستیم و به ناچار به روش‌های سنتی به پیش می‌رویم.

خسروجردی همچنین از وجود محدودیت‌های واردات ماشین‌آلات حفاری سخن به‌میان آورد و تأکید کرد: شرکت ملی مس تفاهمنامه با سازمان صمت برای ثبت سفارش دستگاه‌هایی که امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد به امضاء رسانده است که در فاز نخست برای ۱۰ دستگاه حفاری تا عمق ۱۲۰۰ متری مناقصه‌ای برگزار می‌شود.

وی تشریح کرد: درحال‌ حاضر شرکت‌های خوبی نیز در سطح کشور وجود دارند که می‌توانند بخشی از قطعات را بسازند، اما بخش‌های دیگر نیاز به فناوری پیشرفته داشته و مونتاژ آنها نیز باید به درستی انجام شود.

مدیر اکتشافات شرکت ملی مس در پایان خاطرنشان کرد: این شرکت با وجود همه مشکلات، اما در راستای افزایش تولید و توسعه پایدار تاکنون توانسته بیش از ۳۷۵ هزار متر حفاری انجام دهد و این درحالی است که این آمار در سال گذشته تنها ۲۰۰ هزار متر بود و رشد ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: معدن۲۴ https://armanekerman.ir/vdcgwy9q7ak9wn4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین