تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۳
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:

علت بیکاری جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال فقدان مهارت است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: نرخ بیکاری جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال استان کرمان بالاتر از متوسط کشوری است که به‌دلیل ضعف مهارتی است.
علت بیکاری جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال فقدان مهارت است
 محمدرضا وحیدی عصر امروز در ۶امین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان  در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، عنوان کرد: استان کرمان ۴ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که ۳/۷ از این میزان جمعیت فعال است.

وحیدی با بیان اینکه تعداد ۸۸ هزار و ۵۸۳ نفر از جمعیت استان کرمان بیکار است، گفت: متاسفانه در فصل پاییز همیشه نرخ بیکاری استان افزایش پیدا می‌کند و این به علت عدم برداشت‌ها یا پایان فصل کشاورزی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه نرخ بیکاری مردان در سطح استان کمتر از متوسط کشوری است، تاکید کرد: نسبت مردان به زنان کمتر و  نرخ بیکاری زنان استان کرمان همواره بیشتر از میانگین کشوری است گرچه در سال‌های اخیر وضعیت بهتر شده است.

وی ادامه داد: اشتغال در بخش کشاورزی در استان کرمان سه برابر اشتغال کشاورزی در کل کشور است و این درحالی است که سهم اشتغال این بخش در سطح کشور روندی کاهشی داشته ولی در کرمان با وجود کم‌آبی‌هایی که داریم، بیشتر است.

وحیدی با بیان اینکه کسانی که کمتر از ۴۴ ساعت کار می‌کنند دارای اشتغال ناقص هستند و خوشبختانه کرمان جزو استان‌هایی است که اشتغال پایدار در آن ایجاد شده است، افزود: نرخ بیکاری جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال استان کرمان بالاتر از متوسط کشوری است که این آمار به دلیل ضعف مهارتی است که در استان شاهد آن هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: نرخ مشارکت در استان کرمان روند کاهشی داشته که باید ایجاد انگیزه کرد تا این نرخ افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغال استان کرمان با ۳۹/۳ درصد در بخش کشاورزی است، ادامه داد: سهم اشتغال در بخش خدمات با ۳۷/۷ درصد در استان کرمان نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است و همین امر در بخش صنعت ۲۲/۹ درصد از مجموع اشتغال ایجاد شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchwwnzx23nxmd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما