تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۴
۰
plusresetminus
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمان خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی قیمت پسته شب عید

افزایش ۲۰ درصدی قیمت آجیل
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمان از کاهش ۳۰ درصدی قیمت خشکبار پسته و افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت آجیل خبر داد.
کاهش ۳۰ درصدی قیمت پسته شب عید
مهدی کیوانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» آخرین وضعیت آجیل و خشکبار روزهای پایانی سال را عادی عنوان کرد و افزود: قیمت آجیل به‌نسبت مدت مشابه در سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش نرخ داشته و قیمت پسته نیز کاهش بوده و تاکنون ۳۰ درصد مشاهده شده، درحالی که افزایش نرخ تاثیری در استقبال و خرید مردم نداشته است و معمولا روزهای پایانی سال خرید افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

وی ارقام آجیل را در کرمان تشریح و قیمت هرکدام را به اختصار عنوان کرد و گفت: آجیل مخلوط شور که شامل بادام کاغذی، پسته، بادام هندی، فندق، تخمه‌کدو و هندوانه جاپانی است که درجه سه آن ۲۵۰ هزار تومان و درجه یک هم حداکثر تا ۴۵۰ هزار تومان در بازار ارائه می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمان اذعان کرد: آجیل مخلوط شیرین نیز که چندسالی است مورد توجه شهروندان قرار گرفته است شامل، برگه زردآلو، کشمش، بادام هندی، بادام درختی، مغز گردو و پسته و انجیر است و به قیمت ۵۰۰ هزار تومان در هر کیلو فروخته می‌شود.

کیوانی به دیگر نوع آجیل موجود در بازار نیز اشاره کرد و گفت: آجیل چهار مغز که شامل پسته، بادام هندی، فندق و بادام درختی و بادام زمینی است که درجه یک آن به قیمت ۶۰۰ هزار تومان در هر کیلو ارائه می‌شود.

وی به آخرین نرخ قیمت در آجیل پسته اشاره کرد و افزود: پسته اکبری در بازار وجود دارد که در سه درجه ارائه می‌شود که پایین‌ترین کیفیت آن از قیمت ۵۰۰ تومان در کیلو تا درجه یکش در قیمت سورت شده ۸۵۰ هزار تومان با بالاترین کیفیت که با انس۱۸ تا ۲۰ با شرایط دست‌چین به مشتری فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمان رقم دیگر پسته موجود در بازار را احمدآقایی نام برد و گفت: این آجیل نیز از ۵۰۰ تومان تا ۷۲۰ هزار تومان در درجه یک به‌فروش می‌رسد و در آخر پسته فندقی است که بیشتر در بازار مورد استفاده است و از ۴۲۰ هزار تومان تا ۵۵۰ هزار تومان در کیفیت بالا به مشتری ارائه می‌شود.

کیوانی آجیل مخصوص شور را به قیمت ۴۵۰ هزار تومان در هر کیلو عنوان کرد و گفت: انواع تخمه‌هایی که در آجیل مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل تخمه هندوانه محبوبی از ۱۸۰ تا ۲۸۰ هزار تومان ، کدوی مشهدی اعلاء از ۲۲۰ تا ۲۸۰ هزار تومان و هندوانه جاپانی اعلاء نیز از ۲۲۰ تا ۳۸۰ هزار تومان و تخمه آفتابگردان هم از کیلویی ۱۳۰ تا ۱۸۵ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdchiwnz623nxqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین