تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۱۸
۰
plusresetminus
فراز و فرودهای سرزمین نخل در سالی که گذشت؛

از کمک‎‌های میلیاردی خیران تا سازش طوایف رودبار جنوب

در سالی‌ که گذشت رودبار جنوب وقایع بسیاری را تجربه کردند، کمک‌های میلیاردی خیران این خطه و صلح و سازش طوایف بخشی از آن است.
از کمک‎‌های میلیاردی خیران تا سازش طوایف رودبار جنوب
به گزارش سرویس اجتماعی خبرنگار پایگاه خبری «راه آرمان»؛ سال ۱۴۰۲ هم با تمام خاطرات تلخ و شیرینش روبه اتمام است؛ سالی که مثل هر سال پر از موفقیت و شکست‌ها برای همه ما بود.

اما در سالی که گذشت اتفاقات خوب و بد بسیاری برای مردم رودبار جنوب و جازموریان اتفاق افتاد و این پایگاه تحلیلی و خبری سعی کرد تمام این اتفاقات را به تصویر بکشد، خوشی‌های این سال لبخند بر لب مردمان نجیب این دیار آورد و غم‌هایش روزهای سختی را برای‌شان داشت.

در ادامه به مهم‌ترین اتفاقتی که در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در شهرستان رودبار‌ جنوب رقم خرد را مرور می‌کنیم.

اولین هندوانه نوبرانه رودبار جنوب روانه بازار شد 

نهم فروردین‌ماه بود که اولین هندوانه نوبرانه رودبار جنوب روانه بازار شد، برداشت هندوانه در شهرستان رودبار جنوب از اوایل فروردین‌ماه آغاز و تا اواسط خردادماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب در این رابطه گفت: در هر هکتار سی تا چهل تن هندوانه برداشت و پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۱۳۰ هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت و هندوانه این شهرستان بعد از برداشت به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر شد.

افزایش ۷۰ درصدی کاشت گندم 

نوزدهم فروردین‌ماه بود، که مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب از افزایش ۷۰ درصدی کاشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بالغ بر ۹۰ هزار تن گندم برداشت شود.

جای خالی کارخانه آرد در رودبار جنوب

یکی از مشکلات پیش‌روی رودبار جنوب نبود کارخانه آرد است که با صرف هزینه‌های فراوان، گندم‌ها از آن خارج شده و با صرف هزینه بسیار زیاد، آرد مورد نیاز مردم باید دوباره وارد شهرستان شود.

به‌دنبال افزایش ۷۰ درصدی گندم مدیر شرکت تعاونی روستایی جنوب کرمان این بار خبر از  ۲۲ هزار تن خرید تضمینی گندم توسط شرکت تعاونی روستایی رودبار تنها مرکز خرید بخش تعاونی در جنوب کرمان خبر داد این در حالی است که رودبار جنوب با اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گندم در سطح استان است ولی هنوز کارخانه آرد ندارد.

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی سپاه در رودبار جنوب

بیست‌وچهارم فروردین‌ماه و در آستانه شهادت حضرت علی علیه‌السلام ناحیه مقاومت بسیج سپاه ۲ هزار بسته معیشتی را در بین نیازمندان این شهرستان توزیع کرد.

سپاه برای رفع تنش آبی ۲۰ روستا، ۲۰ تانکر ۵ هزار لیتری آب تهیه و در بین این روستاها توزیع کرد و همچنین همزمان با عید سعید فطر رزمایش کمک مومنانه با توزیع ۹ تن مرغ منجمد بین اقشار آسیب پذیر این شهرستان را اجرا کرد.

۲۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در جازموریان به همت سپاه پاسداران در حال انجام است

بیست‌وششم فرودین‌ماه بود که ناصر بهروز جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در نشست هم‌اندیشی سران طوایف رودبار و جازموریان عنوان کرد: ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در جازموریان به‌همت سپاه پاسداران در حال انجام است اگر خطوط انتقال آب ریسه شود به جیرفت خواهد رسید.

زنگ خطر مالاریا در شهرستان رودبار جنوب به صدا در آمد 

بیست‌وهفتم فروردین‌ماه رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب گفت: رودبار جنوب به عنوان یکی از مهم ترین مناطق اندمیک مالاریا در کشور است، این بیماری از طریق نیش پشه آنوفل از انسان بیمار به سالم منتقل می‌شود.

کمک بیش از ۳ میلیارد ریالی خیران رودباری برای آزادی زندانیان

در مراسم جشن گلریزان شهرستان رودبار جنوب که در ۲۹ فروردین ماه برگزار شد. رئیس دادگستری شهرستان رودبارجنوب گفت: خیران رودباری برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی سه میلیارد و یکصد میلیون ریال کمک کرده‌اند.

آغاز نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی در رودبارجنوب با بیش از ۵۰۰ اثر

در ۳۱ فروردین‌ماه مدیر آموزش و پرورش رودبارجنوب خبر از برگزاری جشنواره منطقه‌ای خوارزمی با رقابت بیش‌از ۵۰۰ اثر را داد. جشنواره نوجوان خوارزمی در رودبار جنوب با رقابت بیست‌وسه مدرسه و بیش‌از ۵۰۰ اثر دانش‌آموزی در محور دست‌سازه و بازارچه کسب و کار آغاز شده است و منتخبین پس‌از داوری به مرحله استانی معرفی خواهند شد.

مدرسه‌ای به نام شهید شاخص کرمانی در رودبارجنوب افتتاح شد

دهم اردیبهشت‌ماه مدرسه ۶ کلاسه خیرساز شهید یونس زنگی‌آبادی در روستای قاسم‌آباد شهرستان رودبار جنوب با اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان با حضور مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

صلح و سازش دو طایفه بعد از ۸ سال اختلاف در رودبار جنوب

شانزدهم اردیبهشت‌ماه خبر خوب دیگری در شهرستان رودبار جنوب پیچید اینکه با حضور جمعی از معتمدین و ریش‌سفیدان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب اقشار مختلف مردم، گردهمایی و صلح دو طایفه گرگندی بعد از ۸ سال اختلاف در رودبار جنوب برگزار شد. 

ویزیت رایگان ۱۰۰ شهروند هدیه سپیدپوشان جهادگر در رودبار جنوب

نوزدهم اردیبهشت‌ماه همزمان با هفته بسیج سازندگی پزشکان رودباری با حضور در مناطق محروم بیش از ۱۰۰ شهروند را رایگان ویزیت و دارو دادند.

مسیر عاشقی از تخت‌بیمارستان سیدالشهداء رودبار جنوب تا پنجره فولاد

دهم خردادماه همزمان با دهه کرامت بوی عطر رضوی در رودبار جنوب پیچید، همزمان با دهه کرامت کاروان زیر سایه‌ خورشید با بیرق سبز حضرت رضا علیه‌السلام راهی جنوب کرمان و شهرستان رودبار جنوب شدند مردم از اول صبح در محوطه مصلی بزرگ شهرستان جمع شده بودند تا عرض ارادت خود را به خادمان امام رئوف ادا کنند.

لحظه موعود فرار رسید و با پخش صلوات خاصه حضرت اشک در چشم حاضران حلقه زد بعد از اتمام برنامه در مصلی خادمان راهی بیمارستان سیدالشهدا شدند تا با بیماران دیدار کنند.

زمزمه‌هایی از سلام و ذکر حضرت رضا علیه‌السلام بر لبان بیمارانی به گوش می‌رسد که مدتی است بر تخت‌های بیمارستان بستری هستند.

این زمزمه‌ها تنها در ساعت قرار عاشقی جاری نیست و دیدن هر گونه شاخصه و نمادی از وجود مبارک شمس‌الشموس علی بن موسی الرضا(ع) حال و فضای زیارت حضرت را ایجاد می‌کند.

این‌بار قرار ملاقات و شوق دیدار توسط خادمان امام رئوف مهیا شد و سفیران مهربانی که همراه با لباس خدمت و در معیت پرچم متبرک رضوی که عطر حرم را تداعی می‌کند، در بیمارستان سیدالشهدا رودبار جنوب فضای زیارت امام رضایی را رقم زد. 

دانش‌آموز رودباری نایب‌رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور شد

۱۸ تیرماه خبر شیرین دیگری در فضای مجازی شهرستان رودبار جنوب پیچید امیرحسین سهرابی دانش‌آموز نخبه رودباری و نماینده دانش‌آموزان استان کرمان در انتخابات مجلس دانش‌آموزی توانست با بالاترین رای در هیأت رئیسه به عنوان نایب‌رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور انتخاب شود.

دادستان جدید رودبار جنوب معرفی شد 

حامد عمرانی دادستان سابق رودبار جنوب در ۲۶ تیرماه بعد از ۹ سال خدمت صادقانه در این شهرستان تودیع شد و حامد محمدی به‌عنوان دادستان جدید رودبار جنوب معرفی شد.

حامد عمرانی، در اسفندماه سال ۹۳ به‌عنوان دادیار دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب شروع به‌کار کرد و در سال ۹۶ به‌عنوان بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب رودبار جنوب معرفی شده و تا تیرماه ۱۴۰۲ در این سمت مشغول فعالیت بود.

پایان روند بررسی اعتراضات رتبه‌بندی بالغ‌بر ۱۴۲۰ از فرهنگیان شهرستان رودبارجنوب

مدیر آموزش وپرورش رودبارجنوب در سوم مردادماه از پایان روند بررسی اعتراضات رتبه‌بندی بالغ‌بر یک‌ هزار و ۴۲۰ نفر از فرهنگیان این شهرستان خبر داد.

رتبه‌بندی معلمان سال‌هاست مطالبه تعداد زیادی از فرهنگیان کشور ایران بود، با این حال موانع زیادی بر سر راه اجرایی شدن این طرح که بر اساس سند تحول بنیادین نوشته شده، وجود داشت. پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم که یکی از وعده‌های انتخاباتی آن اجرای نظام رتبه‌بندی بود، این موانع تا حدودی رفع شده و هم‌اکنون طرح رتبه‌بندی معلمان در حال اجرا می‌باشد. 

کمک یک میلیارد ریالی اهل سنت رودبار جنوب به موکب این شهرستان در کربلا

چهارم مردادماه و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی اهل تسنن رودبار جنوب ضمن دیدار با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب یک میلیارد ریالی به موکب‌ اربعین حسینی شهرستان کمک کردند.

چاه آب آشامیدنی روستای تمیری رودبار جنوب بعد از ۴ سال به بهره‌برداری رسید

۱۲ مردادماه آب آشامیدنی روستای «تمیری» رودبار جنوب که چندین سال دچار کمبود و افت شدید بود با مطالبات مردمی و پیگیری‌های خبرنگار رودبار ما چاه حفر شده آن بعد از چهار سال به بهره‌برداری رسید و وارد مدار شد.

۱۵ مسجد در مناطق محروم جنوب کرمان مفروش شد

۲۴ مردادماه و در آستانه روز جهانی مسجد با حمایت بنیاد علوی ۱۵ باب مسجد در آستانه روز جهانی مساجد در مناطق محروم جازموریان با فرش سجاده‌ای مفروش شد.

۱۴ کامیون حامل کمک‌های مردم رودبار جنوب به زائران اربعین حسینی راهی کربلا شد

یکم شهریورماه و در آستانه اربعین حسینی ۱۴کامیون حامل کمک‌های اهدایی مردم رودبار جنوب جهت پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران حسینی در قالب موکب اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به کربلا اعزام شدند.

در کنار خیل عظیمی که در محرم و صفر تلاش می‌کنند از طریق زیارت، ارادت و عشق خود را به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نشان دهند، عده‌ای هم هستند که سعی می‌کنند این عشق شورانگیز را با برپایی موکب و با خدمت به زوار سیدالشهداء علیه‌السلام به منصه‌‌ظهور برسانند.

مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور رودبار جنوب برگزار شد

۲۹ شهریورماه طی مراسمی با حضور رئیس پلیس راهور استان کرمان و جمعی‌از مسئولان در سالن فرمانداری رودبار جنوب از زحمات حاتمی تجلیل و سروان کمالی به‌عنوان رئیس‌پلیس راهور رودبار جنوب معرفی شد.

انتهای خبر/پورحیدر https://armanekerman.ir/vdccioqsi2bq148.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین