تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱
۰
plusresetminus
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار جنوب خبر داد:

کشف لاشه یک رأس بز وحشی در رودبار جنوب

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار جنوب از دستگیری شکارچی که اقدام به شکار یک راس بز وحشی در ارتفاعات میل فرهاد کرده بود، خبر داد.
کشف لاشه یک رأس بز وحشی در رودبار جنوب
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان؛
عماد افضلی گفت: ماموران اجرایی شهرستان رودبارجنوب موفق شدند برابر اطلاعات واصله و پس از کسب مجوزهای لازم از مقام قضایی شهرستان در بازرسی از محل زندگی فرد متخلف شکار و صید، قسمتی از لاشه یک رأس بز وحشی را کشف نمایند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار جنوب با بیان اینکه پرونده فرد متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است، ادامه داد: با وجود افزایش سطح مراقبت از گونه‌های حیات وحش در رودبار جنوب، متأسفانه برخی از شکارچیان اقدام به شکار غیرمجاز حیوانات وحشی منطقه از جمله بزهای کوهی در فصل زادآوری می‌کنند.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نماید به حبس از سه‌ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

افضلی خاطرنشان کرد: براساس نرخ‌بها، جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست،جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر راس بز وحشی معادل ۷۵ میلیون تومان تعیین شده است که متخلف باید به حساب دولت واریز نماید.
 
انتهای خبر/م
https://armanekerman.ir/vdcdoz0f9yt0of6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما